روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

احتکار گاهی چنان شلوغی و انباشتگی در محیط زندگی ایجاد می‌کند که در خانه فقط راه باریکی برای عبور می ماند. معمولا کابینت‌ها، کمدها، میزها، راه پله‌ها و تمام قسمت‌های دیگر پُر از خرت و پرت‌ها و بهم ریختگی است. اگر در داخل فضای خانه، دیگر جایی برای احتکار باقی نمانده باشد، اشیاء ممکن است در قسمت‌های دیگر خانه انباشت شوند.
شادی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. زمانی که شاد هستید، به احتمال زیاد سطوح پایین‌تری از استرس، اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنید. شما در مقابل لحظات سخت زندگی یک سپر دارید.
هنوز عید نیامده، این هوای بارانی و جنب‌وجوش مردم، شهر را پر از بوی عید و بهار کرده. حالا اگر بتوانیم در این‌ماه باقیمانده، تنها یک دستاورد را با خودمان به سال جدید ببریم، کاری کرده‌ایم کارستان!
در ادامه از چیز‌هایی خواهیم گفت که هیچ مادری نباید بابت آن‌ها احساس شرمندگی کند و خود را ملزم به عذرخواهی ببیند.
بسیاری از پدر و مادرها دوست دارند فرزندشان در مدرسه نمره های خوبی بگیرد و در نهایت در یک دانشگاه معتبر و برتر تحصیل کند، با این حال، چیزی که در این میان اغلب مورد غفلت قرار می گیرد، هوش هیجانی فرزند است. هوش هیجانی نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می کند، از کمک به دستیابی به موفقیت شغلی گرفته تا مدیریت اضطراب و برخورداری از مهارت های ارتباطی.
این واقعیت که در ایران بسیار بیشتر از حد میانگین لوازم آرایش مصرف می‌شود دیگر حرف تازه‌ای نیست؛ رتبه دوم ایران در خاورمیانه در زمینه مصرف لوازم‌آرایشی و رتبه هفتم کشورمان در این زمینه در سطح جهانی خود روشن‌کننده وضعیتی است که در آن قرار داریم.
گریه یکی از علائم نشان دهنده احساسات درونیست ولی نکته جالبی که در این موضوع وجود دارد انواع گوناگون است که به احتمال زیاد در موردشان چیزی نمی دانید.
رابطه والد و فرزندی بی حد و مرز نیست و مانند هر رابطه دیگری حدودی مشخص دارد. این ارتباط هرگز نباید مخدوش و جایگاه والدین و فرزندان برعکس شود.
اختلال عاطفی فصلی ممکن است سالانه ۱۱ میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار دهد و ۲۵ میلیون نفر دیگر نیز ممکن است شکل خفیف‌تری از آن موسوم به «بلوز زمستانی» را تجربه کنند.
بررسی چگونگی مواجهه با بالا رفتن سن والدین

چگونه با دغدغه‌های افزایش سن پدر و مادر کنار بیاییم

گذر زمان و بالا رفتن سن، دغدغه‌های زیادی به همراه دارد که یکی از آن‌ها بالا رفتن سن والدین است که گاهی برای بعضی فرزندان به نوعی فوبیا و ترس تبدیل می‌شود که حتی مانع ازبرخورداری آرامش آن‌ها خواهد شد. اما گذر زمان و مواجهه با پیری واقعیتی است که باید آن را پذیرفت وبه نوعی با آن کنار آمد.
تشخیص دروغ می‌تواند بسیار دشوار باشد، حتی برای دستگاه‌هایی که برای گیر انداختن دروغگوها ساخته شده‌اند. پس چگونه می‌توانیم واقعیت را از دروغ تشخیص دهیم؟ محققان چند ترفند در آستین خود دارند.
آیا در ماه‌های زمستان بیش از آنچه فکر می‌کنید احساس بی‌حالی و ناراحتی دارید؟ اگر چنین است، ممکن است به افسردگی فصلی مبتلا شده باشید که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) نیز شناخته می شود.
کلمات قدرت و تأثیر زیادی بر عملکرد ما دارند. بنابراین باید کلمات خود را در انتقال به فرزندانمان با دقت انتخاب کنیم؛ به خصوص در موقعیت‌های استرس زا یا عصبانیت که می‌توانیم به راحتی هر چیزی را که فکر می‌کنید به آن‌ها منتقل کنیم و تأثیر نامطلوبی بر جای بگذاریم که به آسانی نیز جبران نخواهد شد.