محدودیت‌های اندروید تلویزیون را چطور پشت سر بگذاریم؟

سیستم عامل اندروید نسخه تلویزیون در سال 2014 معرفی شد و تا به امروز قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را برای ارائه به مخاطبان ارائه کرده است. VOD ها در کنار استارتاپ‌های حوزه توزیع محتوا با وجود سیستم عامل اندروید برای تلویزیون‌ها با پیشرفت بسیار زیادی همراه بوده‌اند.
تصویر محدودیت‌های اندروید تلویزیون را چطور پشت سر بگذاریم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سیستم عامل اندروید نسخه تلویزیون در سال 2014 معرفی شد و تا به امروز قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را برای ارائه به مخاطبان ارائه کرده است. VOD ها در کنار استارتاپ‌های حوزه توزیع محتوا با وجود سیستم عامل اندروید برای تلویزیون‌ها با پیشرفت بسیار زیادی همراه بوده‌اند.

دلایل محبوبیت Android TV

نسخه تلویزیون سیستم عامل اندروید توانست از رقبای خود به سرعت پیشی بگیرد. دلیل این امر را می‌توان علاقمندی توسعه‌دهندگان به ساخت برنامه برای این سیستم عامل دانست. شرکت‌های متعددی نیز پس از عرضه این سیستم عامل، از آن در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده کردند.

محتوای قابل ارائه و دسترسی‌پذیری آسان از اهمیت بسیار بالایی در انتخاب سیستم عامل برخوردار است. در واقع توسعه‌دهندگان برنامه و ارائه‌کننده محتوا اندروید را به‌عنوان بستر اصلی می‌شناختند و همین مسئله باعث شد که اندروید، همان طور که در اکثر گجت‌های هوشمند با موفقیت استفاده شده بود، در تلویزیون‌ها نیز مورد استقبال قرار گیرد.

محدودیت های Android TV برای کاربران ایرانی

پس از ارائه نسخه تلویزیون سیستم عامل اندروید، طولی نکشید که تلویزیون‌های هوشمند با این سیستم عامل روانه بازار ایران شدند. با این وجود زمانی که هیجان عمومی خرید تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت‌های جدید این سیستم عامل فروکش کرد، کاربران ایرانی متوجه شدند که حتی Android با هزاران توسعه‌دهنده در سراسر دنیا باز هم برای کاربران ایرانی محدودیت‌های فراوانی ایجاد می‌کند. از جمله مهم‌ترین این محدودیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم قابلیت پرداخت امن و مطمئن با حساب بانکی ایرانی
  • عدم ارائه خدمات به کاربران ایرانی از سوی VOD ها
  • عدم دسترسی به رسانه‌های فارسی زبان
  • امکان نصب برخی از اپلیکیشن‌ها عملا در Android TV وجود ندارد
  • سخت بودن ورود اطلاعات با کیبورد یا ریموت کنترل

راهکار هوشمند رفع محدودیت‌های Android TV

پس از حضور نسخه تلویزیون سیستم عامل هوشمند اندروید در ایران، بازار توسعه اپلیکیشن برای این سیستم عامل بسیار رونق گرفت. برخی از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها مانند سرویس‌های اشتراک ویدیو یا توزیع‌کننده‌های محتوای تصویری عملا موظف به رعایت حقوق کاربر و ارائه برنامه مطابق با این سیستم عامل بودند و از سوی دیگر برخی از گروه‌های توسعه برنامه برای رفع محدودیت‌ها دست به کار ارائه رابط کاربری بودند.

ارائه رابط کاربری محدود نتوانست محدودیت‌های موجود به خصوص در بخش پرداخت امن و تسهیل ورود اطلاعات را کاهش دهد و از این روی باز هم کاربران به دنبال کاربرد بیشتر این سیستم عامل بودند. در همین زمان بود که نسل جدید تلویزیون‌های Daewoo با دستیار صوتی هوشمند Huma عرضه شدند. اما Huma چیست و چرا به‌عنوان راهکار هوشمند رفع محدودیت‌های Android TV شناخته می‌شود؟

آشنایی با Huma، پلتفرم تلویزیون‌های نسل جدید دوو

Huma نه به‌عنوان یک سیستم عامل، بلکه به‌عنوان یک پلتفرم ساخته شده بر اساس Android TV شناخته می‌شود و محدودیت‌های کاربران ایرانی این سیستم عامل را به شدت کاهش داده است. در مرحله ارائه این پلتفرم، تلویزیون‌های دوو که برای بازار ایران طراحی و تولید می شدند، از این پلتفرم هوشمند استفاده کردند تا کاربران ایرانی همچون کاربران سایر نقاط دنیا بتوانند از تلویزیون هوشمند خود نهایت استفاده را ببرند.

Huma، دستیار صوتی فارسی زبان تلویزیون اندروید دوو

دسترس‌پذیری هوما برای تمامی برندهای تلویزیون یکی از مزایای اصلی این پلتفرم به شمار می‌رفت ولی زمانی که این پلتفرم به‌صورت اختصاصی برای مدل‌های خاص توسعه‌یافته باشد قطعا سرعت و عملکرد بسیار بهتری را دارد. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی‌های مهم Huma برای نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند دوو می‌پردازیم.

  • پرداخت آنلاین، کاملا امن

مهم‌ترین ویژگی که باعث شده است پلتفرم هوما محبوب‌ترین گزینه برای کاربران ایرانی باشد، امکان پرداخت آنلاین کاملا امن است. کاربر ایرانی می‌تواند در این پلتفرم با کیف پول داخلی Huma صورت حساب خرید اشتراک از اپلیکیشن‌های مختلف را بدون محدودیت انجام دهد.

  • جستجوی صوتی به زبان فارسی

دومین ویژگی بسیار مهمی که Huma برای کاربران تلویزیون‌های هوشمند دوو به ارمغان آورده است، امکان جستجوی صوتی به زبان فارسی است. این قابلیت با میکروفون تعبیه شده روی ریموت کنترل هوشمند بلوتوثی تلویزیون‌های نسل جدید دوو به کاربران این امکان را می‌دهد که جستجوی خود را به زبان مادری و بدون محدودیت انجام دهند.

  • محتوای فارسی بدون محدودیت

VOD های محبوب ایرانی در کنار تمامی رسانه‌های صوتی و تصویری فارسی زبان را می‌توانید بدون محدودیت با Huma در دسترس داشته باشید. محتوای فارسی نظیر کتاب الکترونیکی، کتاب صوتی، فیلم و کلیپ یا تلویزیون آنلاین بدون محدودیت در این پلتفرم ارائه شده و در دسترس کاربران ایرانی است.

  • مارکت Huma و Google Play

بر خلاف بسیاری از پلتفرم‌های موجود برای Android TV، کاربران در این پلتفرم علاوه بر دسترسی مارکت اختصاصی پلتفرم هوما امکان دسترسی به Google Play را خواهند داشت و بدون محدودیت می توانند از این مارکت استفاده کنند.

  • مدیریت اکانت‌ها با هوما

برای برخی از سرویس‌های ارائه شده، امکان ورود به حساب کاربری با استفاده از اکانت هوما وجود دارد. این قابلیت در کنار امکان پرداخت امن از طریق کیف پول هوما، تقریبا محدودیت‌های باقی مانده نسخه اندروید مخصوص تلویزیون را از بین برده و محصول را برای کاربران ایرانی به گزینه‌ای کامل تبدیل می‌کند.

سخن پایانی

فناوری و تکنولوژی زمانی می‌تواند شانس موفقیت داشته باشد که زندگی را برای عموم مردم ساده سازد. Android TV به‌عنوان راه حلی مفید برای تعامل با رسانه‌ها در تلویزیون شناخته شد و Huma به عنوان کامل‌کننده این مسیر شناخته می‌شود. تلویزیون‌های نسل جدید Daewoo با برخورداری از سیستم عامل Android و پلتفرم اختصاصی Huma در کنار ریموت کنترل هوشمند برای استفاده از دستیار صوتی هوشمند به زبان فارسی به‌عنوان نمونه موفق استفاده از تکنولوژی در راستای بهبود رفاه زندگی شناخته می‌شود.

480176