علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فناوری نانو، پوشش‌هایی را برای بهبود عملکرد شیشه‌ها ارائه کردند و توانستند با استفاده از این فناوری پراکندگی نور را در شیشه هواپیماها کاهش دهند که این امر منجر به بهبود دید خلبانان می‌شود.

طبق یافته جدید محققان و دانشمندان چینی پس از تجزیه و تحلیل نمونه‌های حاصل از ماموریت ماه "چانگ ای ۵" از کشف یک ماده معدنی جدید در ماه خبر داده‌اند.
مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور از موفقیت در زمینه تولید تجهیزات آسیاب‌های پودرکننده‌ مواد معدنی و اکسید فلزات در اندازه‌های میکرون و نانومتری خبر داد و تکید کرد: داشتن مسیر هموار برای صادرات نیازمند تسهیل این مسیرها توسط سیاست‌های کلان است.

جدیدترین گوشی‌های آیفون شامل آیفون ۱۴، ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس هستند؛ قیمت و زمان عرضه این مدل‌ها مورد توجه کاربران فضای مجازی است.
ناسا اعلام کرد که شرکت "اکسیوم اسپیس" و تیمی به رهبری شرکت "کالینز ایرواسپیس" (Collins Aerospace) را برای توسعه و ساخت لباس‌های فضایی برای مأموریت‌های آینده به ماه و ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرده است.
آژانس فضایی اروپا در بیانیه‌ای گفت که تجربه ما در سیاره خودمان نشان می‌دهد که آب و حیات به یکدیگر وابسته‌اند. دانشمندان مشتاق هستند بدانند که آیا همین امر می‌تواند برای مریخ در میلیاردها سال قبل صادق باشد یا خیر.

توسعه فعالیت های دانش بنیان فعال حوزه صنعت، معدن و تجارت با ایجاد 40 شهرک جدید فناوری ظرف 5 سال آینده در دستور کار است.