واکسنی برای رهایی از درد بیماری‌های سخت/ارتشی از سلول‌های ایمنی

شرکت‌های بیوتکنولوژی همپا با محققان، از آنچه قبلاً آموخته‌اند برای بسیج سیستم ایمنی انسان در برابر سرطان استفاده می‌کنند.
تصویر واکسنی برای رهایی از درد بیماری‌های سخت/ارتشی از سلول‌های ایمنی

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از نیوزویک، یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت‌های اخیر در دنیای پزشکی، توسعه واکسن‌های سرطان هستند. دانشمندان از هوش مصنوعی برای شناسایی جهش‌هایی در تومورهای سرطانی استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی می‌تواند آنها را تشخیص دهد. سپس محققان واکسن‌های شخصی‌سازی شده‌ای را ایجاد می‌کنند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بیمار طراحی شده است تا تومورهای را شکار کرده و از بین ببرد.

هوش مصنوعی همچنین اصول اولیه ایمونولوژی را در مورد اینکه کدام یک از ویژگی های پروتئین ها و اسیدهای آمینه به راحتی توسط سلول های ایمنی بدن تشخیص داده می شود، به کار می گیرد. شرکت های مرتبط سپس یک واکسن مبتنی بر پلتفرم RNA شخصی ایجاد می‌کند که می تواند پس از تزریق،‌ ارتشی از سلول‌های ایمنی را که به طور خاص برای جستجو و حمله به سلول‌های تومور ساخته شده اند، به راه می اندازد تا به سلول های تومور حمله کرده و آن را از بین ببرد.

استفان بانسل، مدیرعامل شرکت داروسازی مدرنا، به نیوزویک گفت: رویکرد این شرکت بر این باور عمیق استوار است که سیستم ایمنی می تواند سرطان را شکست دهد. این باور از یک واقعیت ساده ناشی می شود: در افراد سالم، سیستم ایمنی به طور معمول سلول های سرطانی را قبل از تبدیل شدن به تومور می کشد. به همین دلیل است که طراحی درمان‌ها بر اساس امضای ژنتیکی سرطان مورد هدف، منطقی‌تر از رویکرد سنتی هدف‌گیری سرطان بر اساس بخشی از بدن است که در آن یافت می‌شود. او می‌گوید: «آنچه امروز می‌دانیم و ۲۰ سال پیش نمی‌دانستیم این است که سرطان همیشه یک بیماری DNA است که ناشی از جهش است.

توصیف عضوی که در آن توده وجود دارد، چیزی در مورد مکانیسمی که باعث ایجاد این سرطان شده است و اینکه چه ژن‌هایی باعث این سرطان می‌شوند و گسترش و رشد این سرطان نمی شود». در ژوئن، شرکت های مدرنا و مرک گزارش دادند که تقریباً ۶۸ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پوست ملانوم در مرحله ۳ و ۴ به واکسن پاسخ مثبت دادند. ۳۲ درصد یا با پیشروی سرطان درگیر شدند یا مردند.

او می‌گوید: «ما هنوز نمی‌دانیم که چرا این واکسن روی برخی افراد اثر می‌کند و برخی دیگر نه. خیلی چیزها وجود دارد که ما هنوز در مورد سیستم ایمنی نمی دانیم. اما من کاملاً خوشبین هستم. تقریباً هر هفته یک مقاله جدید یا بینش جدید وجود دارد که به این رشته کمک می کند.»

منبع: همشهری آنلاین

560337