علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

یک لایه پنهان طبق گفته دانشمندان استرالیایی احتمالا در هسته زمین وجود دارد.
در حالی که سالانه تنها در آمریکا بیش از ۸۰ هزار شهروند آمریکایی در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند، دانشمندان می‌خواهند از هوش مصنوعی برای تولید داروهایی استفاده کنند که می‌تواند اعتیاد به مواد افیونی را درمان کند.
پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک، حالا او تصمیم گرفته است تا آخرین دلار را از خود کاربران با بهانه‌ها و دلایل مختلف پس بگیرد!
شایعه جیوه قرمز را شاید شنیده باشید، ماده‌ای اسرارآمیز که دقیقا مشخص نیست شهرتش را مدیون چیست؟ اصلا کجا پیدا می‌شود؟ در چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی، لانه خفاش یا دهان مومیایی‌ها؟
روزنامه همشهری در شماره صبح سه‌شنبه خود در گزارشی به قلم محمد کرباسی، خبرنگار سرشناس حوزه علم، درباره اشیا ناشناسی نوشته که در آسمان آمریکا و کانادا شکار شده اند. آنها البته در این روایت از شبی نوشتند که ۴۷ سال قبل در آسمان تهران دو جنگنده اف ۴ به دنبال شکار یوفو ها بوده اند!
اورکلاک چیست و چه کاربردی دارد این سوال برای کسانی که می خواهند به روش هایی سرعت پردازنده سیستم خود را برای انجام بازی های کامپیوتری افزایش دهند، اهمیت زیادی دارد. در واقع با اورکلاک تلاش می شود ولتاژ سخت افزار مورد نظر افزایش یافته و سرعت آن نیز افزایش می یابد.
لنفوسیت‌ها نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند. تعداد کم لنفوسیت‌ها می‌تواند نشان دهنده مشکلات سلامتی باشد. نوآوری‌هایی مانند هوش مصنوعی برای درک بیشتر اینکه چگونه فعالیت بدنی بر ایمنی بدن ما تأثیر می‌گذارد استفاده می‌شود.
تنظیماتی در سیستم عامل اندروید وجود دارد که می‌تواند به کاربران کمک کند اعلان‌های (هشدارهای) مهم را راحت‌تر تشخیص دهند و حتی اعلان‌های از دست رفته را بازیابی کنند. دستگاه‌های اندرویدی به تعدادی تنظیمات مجهز شده‌اند که به شما کمک می‌کنند تا تجربه بهتری از استفاده از گوشی‌های هوشمند داشته باشید.