هکرهای معروف بازداشت شدند

۹ سرور مرتبط با عملیات‌های این گروه شناسایی و حذف شده است.
تصویر هکرهای معروف بازداشت شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، یوروپل در بیانیه خود می‌گوید که یک توسعه‌دهنده روسی که تعطیلات خود را در فرانسه سپری می‌کرده است، دو فرد در بریتانیا که از یک شرکت وابسته پشتیبانی می‌کردند و مدیر یک سرویس میزبانی ضدگلوله در اسپانیا در جریان این پرونده به‌عنوان اعضای گروه باج افزار LockBit دستگیر شده‌اند.

علاوه‌براین، مقامات یک تبعه روس با نام «الکساندر رایژنکوف» را به‌عنوان یکی از اعضای اصلی گروه جرایم‌سایبری Evil Corp معرفی کرده‌اند که به‌طور همزمان با LockBit نیز ارتباط دارد. همچنین علیه هفت فرد و دو نهاد مرتبط با جرایم سایبری تحریم‌هایی اعمال شده است.

در مجموع ۱۶ نفر از اعضای Evil Corp توسط بریتانیا تحریم شده‌اند که در تصویر زیر عکس و نام آن‌ها آمده است. این گروه هکری که با نام‌های Gold Drake و Indrik Spider نیز شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۴ فعال بوده و بانک‌ها و موسسات مالی را با هدف سرقت اطلاعات کاربری کاربران هدف قرار داده‌اند.

«بردلی تی. اسمیت»، معاون موقت وزارت خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی می‌گوید: «ایالات متحده با همکاری متحدان و شرکای خود، از جمله طرح مقابله با باج‌افزار، به افشا و مختل‌کردن شبکه‌های جنایی که با درد و رنج قربانیان خود به‌دنبال سود شخصی هستند، ادامه خواهد داد.»

LockBit یک گروه باج افزار به‌عنوان یک سرویس (Raas) است که کار خود را از سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز کرد و زمانی از آن به‌عنوان پرکارترین و مخرب‌ترین گروه باج‌افزار یاد می‌شد. طبق داده‌های Flashpoint، این گروه ۳۰.۲۵ درصد از حملات باج‌افزار شناخته‌شده از اوت ۲۰۲۱ تا اوت ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است.

از سال ۲۰۲۲ نیز گروه Evil Corp استفاده از باج افزار LockBit را به‌‎خاطر هزینه پایین و به‌عنوان راهی برای دورزدن محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) آغاز کرد.

دستگیری اعضای LockBit تقریباً هشت ماه پس از تصاحب وب‌سایت‌های گروه به‌عنوان بخشی از یک تلاش جهانی با نام «عملیات کرونوس» (Operation Cronos) انجام شده است. همچنین هویت یکی از مدیران این گروه با نام «دیمیتری یوریویچ خروشف» اوایل امسال فاش شده بود و وزارت امور خارجه آمریکا ۱۰ میلیون دلار جایزه برای دستگیری خروشف ۳۱ ساله تعیین کرد.

منبع: دیجیاتو

787252

سازمان آگهی های پرسون