ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

جان وارناک، یکی از موسسان شرکت ادوبی (Adobe) که سازنده نرم افزار فوتوشاپ است، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.
در ایامی که روزانه حدود 100 هزار گذرنامه زیارتی توسط مراکز پستی توزیع می‌شود، وزیر ارتباطات از وضعیت توزیع گذرنامه زائران اربعین بازدید کرد و ضمن ارزیابی از فرایند در دست اقدام، دستوراتی را برای تسریع در امر توزیع و رسیدگی به مشکلات مردم صادر کرد.
داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از محققان دانشمند که از توییتر استفاده می‌کنند، مدت زمان استفاده از این پلتفرم را کاهش داده یا به طور کل، از آن خارج شده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تغییر مدیریت سکوهای بومی نه در دولت مطرح شده و نه در دستور کار است و دولت سکوهای بومی اقتصاد دیجیتال را سرمایه‌های ارزشمند کشور می‌داند.
اپلیکیشن Google Messages برای پشتیبانی از قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری از طریق ارتباط ماهواره‌ای آماده می‌شود. گوگل پیش‌تر تأیید کرده بود که اندروید ۱۴ ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.
دولت الکترونیکی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد می‌تواند فساد را به‌طور جدی ریشه‌کن و توسعه پایدار جامعه را تسهیل کند؛ این موضوع از اصلی‌ترین مباحثی بوده که وزارت ارتباطات از نخستین روزهای دولت سیزدهم به پیگیری و اجرای آن توجه نشان داده است.
ارتقای هر ساله گوشی به جدیدترین و بهترین مدل هوشمند عالی به نظر می‌رسد اما این اقدام چندان ارزان نیست بنابراین فعالان در حوزه تکنولوژی همواره به کاربران گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی مجهز به باتری توصیه می‌کنند که با رعایت برخی نکات می‌توانند عمر مفید باتری دستگاه‌های خود را افزایش دهند.
تولید آیفون ۱۵ که نسل بعدی گوشی پرچمدار شرکت اپل است با هدف کاهش بیشتر شکاف بین تولید در هند و چین، در ایالت تامیل نادو آغاز شده است.
هاوانا اگرچه از تهران خیلی دور است اما داستان پیام‌رسان اجتماعی «زون‌زونئو» در کوبا خیلی به داستان ایران نزدیک است. در داستان ایران شما می‌توانید اسم این پیام‌رسان را «تلگرام» بگذارید. شاید اتفاقی باشد اما حدود یک سال پس از پایه‌گذاری «صندوق فناوری باز» (OTF) و در الگویی مشابه با تجربه قابل قبول پیام‌رسان کوبایی؛ پیام‌رسان تلگرام راه‌اندازی شد. ساختار مدیریت «تلگرام» در محرمانگی دست کمی از «زون‌زونئو» ندارد. ما می‌دانیم تلگرام به عنوان شرکت در انگلستان، آمریکا و امارات متحده عربی به ثبت رسیده و فعلا تیم توسعه‌دهندگانش در دوبی مستقر است اما هیچ‌کس هویت عوامل آن را نمی‌داند و نشانی دفترهای آن را ندارد.