ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

کاهش فروش اپل در چین، فرصتی برای یک سازنده تلفن هوشمند اندرویدی ایجاد کرده است تا نظر مساعد مشتریان و سرمایه‌گذاران را جلب کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به عنوان مسئول صدور پروانه کلیه خدمات ارتباطی، خدمات فناوری اطلاعات و هوشمندسازی و سکوهای پیام‌رسان، تدوین و تصویب جداول تعرفه و تعیین حق اشتراک (آبونمان) آنها در چهارچوب قوانین و مقررات کشور تعیین شد.
یک ابزار پوشیدنی هوش مصنوعی (Ai Pin) به عنوان جایگزین گوشی های هوشمند، قرار است هنجارها را در فضای فناوری پوشیدنی به چالش بکشد و همزمان فرصت‌ها و چالش‌های گوناگونی را ارائه دهد.
شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، از ساعت ۳۵: ۲۰ شنبه‌ شب ۲۰ آبان ماه، همه لینک‌های اینترنت بین الملل قطع شده، در وضعیت نرمال قرار گرفت.
پروژه‌های فیبرنوری با تلاش‌های دولت سیزدهم برای دسترسی سراسری به این امکان، در کل کشور با سرعت در حال انجام است. توسعه این مدل نوین ارتباطی در سطح کشوری علاوه بر سرعت بیشتر، به ساکنان نقاط سخت هم اجازه دسترسی به اینترنت پرسرعت را می‌دهد.
اواخر هفته گذشته موضوع جذاب آزاد سازی واردات و رجیستری ‌آیفون ۱۴ و ۱۵ برای چندمین بار توسط یکی از نمایندگان مجلس مطرح و اعلام شد که معاون اول رئیس جمهوری در این زمینه به وزارت صمت دستور بازنگری داده است.
همراه اول با توجه به اهمیت مقوله انسانی کارآمد، به نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف می‌رود و ضمن جمع‌آوری دیجیتال رزومه‌های کارجویان و متخصصان از طریق پلتفرمی بومی، از طریق بازی ویژه‌ای به معرفی صنعت تلکام می‌پردازد.
شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی فیبر نوری در خارج از کشور را سبب قطعی برخی از لینک‌های بین المللی ورودی از خاک ارمنستان اعلام کرده است.
مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان:

راه اندازی پالایشگاه محصولات زایمانی بزودی

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان جهاد دانشگاهی از راه اندازی پالایشگاه محصولات زایمانی بزودی خبر داد و گفت: ضایعات زایمانی شامل خون بند ناف، بافت بند ناف، پرده آمنیوتیک، سرم خون بند ناف و پلاسمای غنی از پلاکت است که از هر کدام می‌توان بهره برد.
با توجه به تجربیات گذشته می‌‌‌توان ادعا کرد که هوش مصنوعی به طور کامل جانشین نیروی کار نمی‌شود، ولی نیروی کار دارای مهارت‌‌‌‌‌‌های مرتبط با هوش مصنوعی جانشین نیروی کار بدون مهارت هوش مصنوعی خواهد شد.
تا چند سال پیش وب سایت ‌های شرکتی چندان شبیه وب سایت ‌های فروشگاهی رایج نبودند اما امروزه تقریباً هر شرکت یا کسب ‌و کار کوچکی از قدرت شبکه جهانی وب برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کند. اگر شما هم احساس می‌کنید برای گسترش کار خود به یک وب‌سایت شرکتی خوب و موثر نیاز دارید؛ باید در مراحل طراحی و توسعه آن به ویژگی‌های متعددی توجه کنید.
فرمانده قرارگاه تهدیدات نوین و سایبری نیروهای مسلح گفت: هوش مصنوعی و فضای مجازی وضعیت خاصی ایجاد کرده که زمان، مکان و مرزها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر بتوانیم بر این عرصه حاکمیت داشته باشیم می‌توانیم بر کل جهان تاثیرگذار بگذاریم.