ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

روتر وای‌فای شما دروازه‌ای است به زندگی دیجیتال شما در خانه و یکی از اتفاقات بدی که می‌تواند برای شما بیفتد، هک شدن آن است. ۷ نشانه وجود دارد که می‌توانید بفهمید روتر وای فای شما توسط مجرمان سایبری هک شده است.
شکایتی جدید از متا نشان می دهد این شرکت از حضور کاربران کمتر از ۱۳ سال در پلتفرم هایش مطلع بوده و بدون رضایت والدین، اطلاعات آنها را جمع آوری می کرده است.
مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای راه‌اندازی آزمایشگاه نمونه‌سازی و ساخت اینترنت اشیاء تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کارکنان آمازون در مناطق متعدد اروپا، روز جمعه و درست در یکی از شلوغ‌ترین ایام خرید سال، در اعتراض به شیوه‌های کار این شرکت بزرگ آمریکایی، به اعتراض پرداختند.
وزیر ارتباطات و فناوری گفت: توسعه پیام رسان‌های بومی امروز به حدی رسیده که هم اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران از آنها استفاده می‌کنند در صورتی که زمانی قابل تصور نبود که ما بتوانیم سکوهایی داشته باشیم که قابلیت میزبانی از ده‌ها میلیون کاربر را داشته باشند.
همراه اول برای نخستین بار در کشور از تکنیک پرتوسنجی به وسیله پرنده هدایت‌پذیر برای پایش چگالی توان امواج الکترومغناطیس در نقاط صعب‌العبور و بخش‌هایی که امکان دسترسی به آن ها نیست، استفاده کرد.
براساس لایحه بودجه 1403 تمام دستگاه‌های اجرایی قانون برنامه هفتم توسعه و شرکت‌های دولتی و نهادها و سازمان‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلف شده‌اند حداقل نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای (به یا از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را به منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری از وقوع حوادث امنیتی رایانیکی (سایبری) در دستگاه خود اختصاص دهند.

بازار جهانی تلفن‌های هوشمند پس از بیش از دو سال رکود، به کمک بهبود در بازارهای نوظهور، در اکتبر به رشد بازگشت.

با چند ترفند ساده می‌توانید سرعت وای فای خود را در روزهایی که مهمان زیاد دارید، ارتقا دهید. در روزهایی که ممکن است بیش از همشیه رفت و آمد داشته باشید، اتصال همه مهمانان به وای فای می‌تواند منجر به کاهش سرعت روتر در خانه شما شود.