ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

این روزها و به خصوص با توجه به شرایط کرونا و استقبال بیشتر از خدمات آنلاین مثل خرید اینترنتی، گرفتن کد بورسی، افتتاح حساب بانکی یا صرافی ارز دیجیتال و ... قطعا به کد پستی منزل یا محل کار نیاز است. اما معمولا این کد ۱۰ رقمی را حفظ نیستیم یا تا به حال برای دریافت آن اقدامی نکرده‌ایم.
هوش مصنوعی فرصت‌ها و چالش‌هایی را به بخش آموزش عالی ارائه کرده و این پتانسیل را دارد که بسیاری از حوزه‌های آموزش عالی از جمله مدیریت دانشگاه و تولید محتوای هوشمند را تغییر دهد.

تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول و سمپاد با هدف توسعه فعالیت‌های آکادمی همراه در بخش دانش‌آموزان دارای استعداد برتر امضا شد.
صبح امروز عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه، ضمن بازدید از «مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول» که با همراهی مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول صورت گرفت، در جریان آخرین اقدامات و دستاوردهای فنی بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشور قرار گرفت.
این روزها، صحبت از صیانت، بخوانید محدود‌سازی اینترنت در ایران بیش از هر زمان دیگری داغ است و حتی زمانی‌که حملات سایبری از آن‌سوی مرزها، به شبکه داخلی ایران نیز صورت می‌گیرد، برخی مشکلات زمین و زمان را به‌گردن اینترنت و فضای مجازی می‌اندازند!. در حقیقت مخالفان و موافقان «طرح صیانت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» دو گروه مختلف را شامل می‌شوند و گروه سومی در این رابطه وجود ندارد.
نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی تاکید کرد که مجلس یازدهم‬⁩ به دنبال محدود کردن پیام‌رسان‌های خارجی نیست و برخی از آن‌ها از جمله ⁧‫توئیتر‬⁩ باید ⁧‫رفع فیلتر‬⁩ شوند.
اینستاگرام اعلام کرده است که قابلیت به اشتراک گذاری لینک در استوری را برای همه کاربران خود گسترش می‌دهد. این شرکت آزمایش این ویژگی را از اوایل سال جاری میلادی آغاز کرد و سپس، پیوند‌های Swipe-up را با آن جایگزین کرد.
چهار عامل برای موضوعات اخیر مربوط به هک سازمان‌ها یا نهادهای اخیر قابل بررسی است. چندی پیش مقاله‌ای خوانده بودم که در آن تحلیل شده بود نشت اطلاعات به چند صورت رخ می‌دهد و همیشه هک سیستم‌ها به این صورت نیست که افراد از آن آگاه باشند یا اینکه اختلالی در سیستم ایجاد کند، گاهی این رخدادها در صورتی به وقوع می‌پیوندند که باعث دزدیده شدن اطلاعات می‌شوند.
شاید توقف پشتیبانی واتساپ از سیستم عامل‌های قدیمی‌تر اندروید و آی او اس به مذاق صاحبان گوشی‌های هوشمند قدیمی خوش نیاید. اما این اتفاقی است که یک هفته دیگر سراغ مان می‌آید. برای همین باید راه‌های دسترسی به واتساپ را بررسی کنیم.
مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، با اشاره به ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانۀ دیتا در شبکۀ این اپراتور، گفت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است.
اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار در ایران و جهان است که با سرعت بی‌سابقه‌ای به رشد خودش ادامه داده است.