علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

از سوی یک شرکت هندی - آمریکایی؛

واکسن کرونا در قالب قرص تولید شد

یک شرکت هندی – آمریکایی از تولید واکسن کرونا در قالب قرص خبر داده، هر چند هیچ تضمینی برای تولید انبوه این محصول در آینده نزدیک وجود ندارد.
جک دورسی مؤسس و مدیرعامل توئیتر نخستین توئیت تاریخ را که توسط خودش ارسال شده بود، به قیمتی بیش از ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار به یک ایرانی فروخت.
گرمای بدن و جریان هوا باعث بخار گرفتن شیشه عینک می‌شوند. زمانی که ماسک زده‌اید، هوای گرمی را که بازدم می‌کنید راهی برای خروج جز از قسمت بالایی ماسک و به سمت بالا پیدا نمی‌کند. هوا از قسمت بالای ماسک خارج می‌شود، باعث ایجاد بخار روی شیشه عینک شده و دیدن محیط اطراف را برای شما سخت‌تر می‌کند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت بر ممنوعیت تبلیغ و تشویق مردم به سفر در رسانه ها تاکید کرد.
دکتری ویروس‌شناسی پزشکی تاکید کرد؛

ضرورت شست وشوی چشم‌ها با آب گرم در دوران کرونا

دکتری ویروس‌شناسی پزشکی گفت: شست وشوی چشم‌ها با آب گرم در این ایام می‌تواند برای پاکسازی احتمالی آلودگی موثر و اجسام آلوده یا عوامل بیماری‌زا را از چشم خارج کند.
مطالعه‌ی نحوه‌ی وراثت در پستانداران نشان داده است که برخی از اثرات محیطی مانند رژیم غذایی، وزن و استرس از پدر به جنین منتقل می‌شود. اگرچه این موارد در توالی دی‌ان‌ای فرد کدگذاری نشده‌اند اما توسط اسپرم منتقل می‌شوند. اکنون دانشمندان توضیحی برای علت رخ دادن این موضوع دارند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

۱۲۴ هزار واکسن کرونا در کشور تزریق شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تا امروز بیش از ۵۹۵ هزار دوز واکسن کرونا از مجموع واکسن های وارداتی در شبکه بهداشتی کشور توزیع شده و از این تعداد، تا روز گذشته، ۱۲۴ هزار دوز واکسن در کشور تلقیح شده است. عمده دریافت کنندگان این واکسن ها نیز کارکنان خط مقدم درمان بوده اند.
یافته‌های به‌دست آمده از یک مطالعه نشان داد که جلبک «کلرلا ولگاریس» می‌تواند بیان ژن کلاژن را در محیط کشت سلول‌های پوست بیشتر کند.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

آجیل کم نمک بخورید / خطر چاقی و چربی خون

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر ضرورت مصرف درست و اندازه آجیل و مغزها به منظور پیشگیری از بروز چاقی در ایام نوروز تاکید کرد.
محققان اروپایی بعد از بحث و بررسی زیاد در مورد محل تجمع منابع آب در کره مریخ به جمع بندی رسیدند. از نظر آنها بخش اعظم منابع آبی مریخ در زیر سطح آن قرار دارد.

بیماری مالاریا به دلیل انگلی به نام "پلاسمودیوم" ایجاد می‌شود. انگل برای تکمیل چرخه حیات خود به دو میزبان نیاز دارد: پشه آنوفل و انسان. طی هر مرحله، انگل به اشکال مختلفی درمی‌آید که این شامل تشکیل مجدد گسترده اسکلت سلولی نیز می‌شود.

جدیدترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا(CDC) نشان داده است که اغلب موارد ابتلای حاد به بیماری کووید۱۹ در ایالات متحده در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی ظاهر می‌شود.

مظفر الدین سمیعی پور مدیر روابط عمومی بیمارستان چشم پزشکی دکتر خدادوست شیراز اعلام کرد: پروفسور علی اصغر خدادوست ساعت چهار بامداد روز ۱۹ اسفند به علت ایست قلبی در یکی از بیمارستان‌های کلمبیا درگذشت.