دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

اعلام فوری محدودیت کرونایی برای دانشگاه ها؛

ویروس منحوس پا به پای دانشجویان

با توجه به آغاز موج جدید شیوع کرونا، دانشگاه ها از اعمال محدودیت های جدید برای دانشجویان، اساتید و کارکنان خبر داده اند.

معاون برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: حذفیات محتوای کتاب‌های درسی برای کنکور ۱۴۰۰ تحت تاثیر شیوع کرونا بوده و اعلام این حذفیات طبق روال هر ساله انجام شده است.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه با چالش اشتغال دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهها مواجه هستیم، گفت: برای رفع این چالش، دانشگاهها با اجرای برنامه مهارت افزایی و بازنگری دروس عملی و تئوری تلاش می کنند تا دانشجویان مهارت آموخته پس از فارغ التحصیلی با مشکل اشتغال مواجه نشوند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اساتید در مضیقه معیشتی قرار دارند، گفت: استاتید جوان و حتی با تجربه ما به طور کل مشکل معیشتی و اقتصادی دارند و از این نظر در مضیقه قرار هستند.
منصور غلامی، وزیر علوم می‌گوید: لایحه حذف کنکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.
اطلاعیه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۹ منتشر شد.
تأکید و توجه مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری مهاجرت معکوس و استفاده از ظرفیت دانشجویان ایرانی مقیم اروپا و آمریکا است تا با دانش روزی که دارند آینده کشور را بسازند و ظرفیت علمی کشور نیز ارتقا یابد.