دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: با توجه به سهم ۶۰ درصدی امتحانات نهایی و سهم ۴۰ درصدی آزمون کنکور در سال ۱۴۰۲، استانداردسازی امتحانات نهایی و کنکور در دستور کار قرار گرفت.

وزیر علوم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند.

رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور با اعلام اینکه ثبت نام سی وهفتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه از امروز شروع می شود، گفت: این آزمون روز یک شنبه ۹ آّبان ماه سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای به سرپرست دانشگاه تهران درباره مطالبات دانشجویان در سه حوزه دانشجویی، آموزشی و فرهنگی مواردی را متذکر شد.

گزارش مطالعاتی طرح سیمای زندگی دانشجویی نشان می‌دهد که مشکلات روان‌شناختی دانشجویان در کرونا رشده کرده و توقف آموزش‌های حضوری و برقراری برنامه‌های یادگیری از راه دور، شرایط را سخت کرد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۰ تا آخر وقت امروز چهارشنبه ۱۴ مهرماه قابل ثبت است و بعد از آن اعتراضی قابل دریافت نیست. نتیجه بررسی اعتراضات نیز تا ۱۰ آبان بصورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد.