بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تشکر از مواضع رییس‌جمهور در سازمان ملل/ پیگیری تصویب سیاست‌های اثربخش خانواده‌محور

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای با تشکر از مواضع رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع خانواده، برای تبیین اهمیت، تقویت و ثبات خانواده در داخل کشور و پیگیری برای تصویب سیاست‌های اثربخش در خانواده‌محور شدن بیش از پیش فعالیت‌ها اعلام آمادگی کرد.
تصویر تشکر از مواضع رییس‌جمهور در سازمان ملل/ پیگیری تصویب سیاست‌های اثربخش خانواده‌محور

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این بیانیه که روز شنبه منتشر شد، آمده است: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اولین بار در سطح یک مقام عالی رتبه به تبیین ابعاد جنگ علیه خانواده به‌مثابه جنایت علیه بشریت پرداخت و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این رویکرد فرهنگی – تربیتی رییس محترم جمهور تقدیر و تشکر می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: متأسفانه تحولات فناوری و اجتماعی در جهان آسیب‌های جدی را به نهاد خانواده در جوامع بشری ایجاد کرده است و مشکلات متعدد حاکم بر خانواده منجر به این شده که آموزش و انتقال فرهنگی از والدین به فرزندان به خوبی روی ندهد و این مسائل به درستی نشانگر آن است که نیازمند یک جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم.

این بیانیه می افزاید: فقر فرهنگی و کمبود عشق و عاطفه بشر امروز ناشی از ضعیف شدن و حمله به نهاد خانواده است و برای داشتن خانواده سالم علاوه بر بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی تمام بخش‌ها مانند اقتصاد، سیاست و... باید فعالیت‌های خانواده‌دوست و خانواده‌بنیان داشته باشند که قوانین و فعالیت‌های آنها تضعیف‌کننده نهاد اصیل خانواده نبوده و مقوم آن باشد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه اعلام آمادگی کرد تا ضمن تبیین اهمیت، تقویت و ثبات خانواده در داخل کشور و پیگیری برای تصویب سیاست‌های اثربخش در خانواده‌محور شدن بیش از پیش فعالیت‌ها، پیشنهاد ریاست محترم جمهوری در شکل‌گیری جنبش جهانی تعهد به خانواده را با استفاده از تعالیم فرهنگ‌ساز ایرانی و اسلامی پیرامون خانواده در دستور کار اصلی این شورا قرار دهد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل بامداد دوشنبه ۲۷ شهریور با بدرقه حجت الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت در صدر هیات سیاسی عازم نیویورک شد.

سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم از جمله برنامه‌های آیت الله رئیسی در این سفر بود. رییس جمهوری همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت. رییس جمهوری شامگاه پنجشنبه پس از سفر سه روزه به تهران بازگشت.

منبع: ایرنا

521111