دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

گاج خبر تعطیل شدن این موسسه آموزشی را تکذیب کرد. این موسسه آموزشی اعلام کرده «تعطیلی گاج صحت ندارد و همه فعالیت‌هایش همچون گذشته ادامه دارد.»
آقای وزیر توضیح می‌دهند که پس از تقلب و پیش از رسیدگی نهایی، تقلب‌کنندگان در دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند و پس از روشن شدن اینکه چه کسانی تقلب کرده‌اند، مجلس استفساریه‌ای را می‌دهد که قانون مربوط به تقلب شامل حال داوطلبان می‌شود و نه دانشجویان و چون داوطلبان متقلب در این فاصله ثبت‌نام کرده‌اند، این قانون شامل حال آنان نمی‌شود!
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در سازمان سنجش آموزش کشور سودی نداریم و فقط می‌توانیم از مبلغی که به واسطه حق ثبت نام‌ها به دست می‌آوریم، حقوق همکاران را بپردازیم.
تقلب حدود هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ محرز شده که این افراد هم‌اکنون در دانشگاه مشغول تحصیل هستند، اما به دلیل نقص قانون فعلا زمینه برخورد با این افراد وجود ندارد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: کنکور را به تدریج حذف می کنیم و به سمت اهمیت بیشتر سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان ها می رویم‌ تا تعلیم و تربیت و پرورش بهتر در مدارس شکل بگیرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛

اینترنت حوزه‌های برگزاری کنکور قطع نمی‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت حوزه های کنکور قطع نمی شود، گفت: آزمون صبح راس ساعت ۸ و آزمون های بعد از ظهر نیز ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش: اینترنت با زندگی مردم گره خورده است، ضرورتی ندارد و اینترنت در زمان کنکور قطع نمی شود. از سه هفته پیش هم اعلام کردم که با کارهایی که می کنیم نیازی به قطع اینترنت نیست. هر موجی که وارد حوزه شود توسط دستگاه های ما شناسایی می شود.
رتبه بندی جهانی کیو اس سال ۲۰۲۴ منتشر شد و ۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جدیدترین نتایج این رتبه بندی حضور دارند و رتبه های بهتری نسبت به سال گذشته کسب کردند.