دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

نام نویسی پذیرفته شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه پیام نور از دوم تا هفتم آبان ماه به صورت حضوری در مراکز و واحدهای معرفی شده پذیرفته شدگان، صورت می گیرد.
عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی درپاسخ به این سوال که کنکور ظرف چند سال آینده حذف خواهد شد گفت: من امیدوارم ظرف ۵ سال آینده دیگر کنکور نداشته باشیم.
اگر هوای تازه نقد در دانشگاه جریان نداشته باشد، پوسته‌ای از دانشگاه باقی خواهد ماند که اسیر فرمالیسم و بوروکراسی خواهد شد و نه به درد دین آدم‌ها خواهد خورد و نه به درد دنیایشان.
تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش کنکور سال مدنظر (پذیرش متقاضیان ورود به آموزش‌ عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ) شامل نتایج آزمون‌های نهایی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم در نظام آموزشی ۳-۳-۶ و دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام آموزشی سالی ـ واحدی قطعی است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به انفصال این سازمان از وزارت علوم و تشکیل سازمان ملی سنجش گفت: سازمان سنجش آموزش کشور حاکمیت خود را دارد و فقط سازمان گستره فعالیتش از آزمون گیری به سنجش آموزش‌های کشور هم تسری پیدا می‌کند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت که فرآیند برگزاری کنکور ۱۴۰۳ از منظر داوطلب و سازمان سنجش آغاز شده و هیچ‌گونه تغییری را نخواهیم پذیرفت.
سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است بنابراین نمرات پایه دوازدهم برای کنکوری‌های 1403 اهمیت بسیاری دارد.