دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

بر انسان‌های فرهیخته و دانشگاهیان جهان است که از آزادی بیان و حق اعتراض در جوامع و خصوصا دانشگاه دفاع کنند و تسلیم گزاره یکی دانستن «مبارزه با آپارتاید و صهیونیزم» و «مبارزه با یهودیت» نشوند و همین طور هشداری عمومی که هر ادعایی را با عملکردها بسنجید
رئیس دیوان عدالت اداری درباره وضعیت دانشجویانی که با نظر هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری متخلف شناخته می‌شوند، گفت: رویکرد قانونگذار این است که این افراد «داوطلب» نیستند بلکه «دانشجو» هستند و هیات رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری حق رسیدگی در این باره ندارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نامه ای به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آمادگی کامل این دانشگاه را برای فراهم نمودن تسهیلات آموزشی، اقامتی و درمانی دانشجویان علوم پزشکی غزه اعلام کرد.
محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم که از طریق تهاتر و فروش مازاد دانشگاه‌ها و همچنین اعتبارات اختصاص داده شده از طرف دولت برای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اعتباراتی را برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی پیش‌بینی کنیم.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: «جان» از سامانه‌های کلیدی وزارت علوم است که در آن شرکت‌ها و واحدهای فناور محصولات و خدمات خود را بارگذاری کرده‌اند و با این درگاهی که ایجاد شده، امکان خرید و فروش محصولات فناور ایجاد شده است.
پذیرش دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری صورت می‌پذیرد. شنیده می‌شود که آموزش و پرورش قصد دارد آزمون دانشگاه فرهنگیان را از آزمون سراسری جدا کند.
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حذف رشته‌های علوم پایه را رد کرد و ابراز داشت: آنچه در قالب ساماندهی آموزش عالی درحال انجام است شامل حذف همه رشته‌هایی می‌شود که بین داوطلبان متقاضی ندارد.
معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد:

باید دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی احداث شود

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای رسیدن به تمدن نوین انقلاب اسلامی و تسریع در توسعه زیر ساخت های علمی، باید دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی احداث شود تا به اهداف امامین انقلاب دست یابیم.
گاهی دانشجویان امروزی تصور می‌کنند تبلیغات روحیه ضد آمریکایی از جمهوری اسلامی نشأت گرفته ولی این واقعه به وضوح نشان می دهد، روحیه ضد سلطه در نهاد پاک فطری ایرانیان و خصوصا دانشجویان و روشنفکران ایرانی، ملی‌ها، مذهبی‌ها و هر قشری در طول تاریخ موج می زده است.
سازمان تأمین‌ اجتماعی به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد:

آمادگی تأمین‌ اجتماعی برای ارائه خدمات بیمه‌ای به دانشجویان

سازمان تأمین‌ اجتماعی به‌مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو و ضمن تبریک این روز به همه دانشجویان و فعالان حوزه علم و دانش‌اندوزی، از آمادگی این سازمان برای ارائه خدمات بیمه‌ای به دانشجویان درحال تحصیل در همه مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور خبر داد.
روز دانشجو در ایران به روز شانزدهم ماه آذر اطلاق می‌شود، به بهانه گرامیداشت این روز به دانشگاه علامه طباطبائی رفتیم و از دانشجویان درباره اینکه چگونه می‌توانند برای کشور خود تاثیر گذار باشند، سؤال کردیم.
وقتی کارکرد‌های دانشگاه چه در کمک به آزاد اندیشی و خلاقیت و چه در آماده شدن برای ورود به جامعه جدید تضعیف شود، دیگر معلوم نیست از کدام دانشگاه سخن می‌گوییم!
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریک خود به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذر؛ روز دانشجو تأکید کرد: توسعه‌ پایگاه و سرمایه اجتماعی دانشگاه و ارتقاء نقش مولّد، مستعد، متخصص، متدین و متعهد دانشجو مقصود مبارکی‌ است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مُجدّانه و مستمر در رسیدن به آن قدم برمی‌دارد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با اشاره به افتتاح شهر علم «شهید سلیمانی» همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: برنامه‌های آموزشی باید به‌روز و پویا شوند.