عکس

عکس ها و فیلم ها و صداهای ماندگار و مستند ایران و جهان را در رسانه پرسون ببینید.

کلوت‌های کویر لوت، در کناره‌های کویر لوت، فرسایش‌های شدید سازه‌های طبیعی را به وجود آورده که کلوت نامیده می‌شوند. هنگام طلوع و غروب آفتاب بهترین زمان‌ها برای بازدید از این مناطق دیدنی کرمان است چرا که رقص نورهای رنگارنگ خورشید بر پستی بلندی‌های کویر شما را مسحور خود می‌کند
فرزانه اسماعیل زاده

زیبایی های ورسک

روستای ورسک از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه استان مازندران است. آب و هوا تحت تاثیر اقلیم کوهستانی، در زمستان ها سرد و در بهار و تابستان معتدل و مطبوع است. گذر دو رودخانه ی ورسک و گتو از کنار این روستا و در زیر پل تاریخی ورسک که از شاهکارهای مهندسی به حساب می آید، جلوه ی زیبایی به آن بخشیده است.
بارندگی های اوایل سال ۹۸ و بارش اخیر در کرمان دریاچه‌ای بی‌نظیر و زیبا در مجاورت کلوت‌ها در میانه کویر خلق کرد و همچنان تا امروز دلربایی می‌کند، حالا دیگر می‌توان از این دریاچه به عنوان یکی از پدیده‌های ثابت کویر نام برد.
فرزانه اسماعیل زاده

مشاغل از نگاهی دیگر

در این مجموعه هدف بررسی و نگاه متفاوت به برخی مشاغل بوده که گه گاه از نظر جامعه پنهان مانده و یا در رده ی مشاغل خاص و حتی فاقد عنوان قرار می گیرد
علی عسگری روزبهانی

گردشگاه تپه چغا (بام بروجرد)

مجموعه گردشگری و تفریحی تپه چغا که با نام تپه شهدای گمنام هم شناخته میشود یکی از جاذبه‌ های گردشگری شهرستان بروجرد است که در قسمت شمال غربی این شهر قرار گرفته است.
وجود دریاچه مصنوعی، هتل زاگرس، مقبره شهدای گمنام و سایت تله سیژ این مکان را به یکی از شلوغ ترین اماکن تفریحی شهر بروجرد تبدیل کرده. این گردشگاه از محبوبیت خاصی در بین گردشگران و اهالی شهر برخوردار است.
به دلیل اینکه در نقطه مرتفعی واقع شده به آن بام بروجرد هم گفته میشود و نمایی زیبا از شهر نمایان است.
همه این امکانات این مکان را به یکی از شاخص ترین و شاید معروف ترین جاذبه گردشگری بروجرد تبدیل کرده است.
مردکانلو، روستای بسیار زیبا و دیدنی که در فاصله 30 کیلومتری جنوب شهرستان فاروج استان خراسان شمالی و دردامنه های کوه شاه جهان واقع شده است. از نظر آب و هوایی فصل های بهار و تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه می باشند.
نخستین کوچه گالری ایران در گذر تاریخی نارنجستان قوام شیراز در محله گودعربان جنب باغ موزه نارنجستان قوام با حمایت شهرداری منطقه تاریخی شیراز در سال ۹۸ توسط دکترعادل یزدی،هنرمند نقاش،مجسمه ساز وتیم همراه به صورت بداهه پردازی اجرا گردیده است.هدف اصلی از اجرای این پروژه جذب گردشگر با رویکرد تقابلی میان سنت و مدرنیته در بافت تاریخی شهر شیراز بوده است که چشم هر رهگذری را به خود جلب میکند و هم اکنون پس از گذشت ۳ سال نیازمند حمایت ارگان های ذی ربط به جهت احیا این گذر و بافت های تاریخی از این قبیل میباشد.
منبع: تسنیم
روستای پلکانی کنگ در دامنه کوه های بینالود و در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد واقع شده است. این روستای تاریخی با قدمتی بیش از هزار سال و با معماری پلکانی به عنوان مقصدی برای گردشگران ایرانی و خارجی محسوب می شود.
کنگ در لغت دو معنا دارد: پرنده ای قوی پنجه که در مناطق کوهستانی زندگی می کند و در معنی دیگر از آن به عنوان دژی مستحکم تعبیر شده است.
روستای کنگ جزئی از بخش طرقبه است و برای رسیدن به آن باید راه آسفالته طرقبه – نغندر را پشت سر گذاشت.
سمیه میربهاری

ساحل قورق تالش

مجموعه عکسهای ساحل قورق تالش گیلان که زباله ها در آن ریخته می شود و هیچ مسئولی به پاکسازی آن اقدام نمی کند.
حیوانات اهلی و وحشی در آن زندگی می کنند و شیرابه این زباله ها به دریا وارد می شود.
روستایی هایی که در کنار آنجا زندگی می کنند از بوی بد این منطقه بیمار شده اند.
خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که در محدوده‌ی جغرافیایی ایران و بین دو استان مازندران و گلستان قرار گرفته است. در حال حاضر درصد بسیاری از خلیج خشک شده و رو به نابودی است. دلایلی از جمله تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آبی، کاهش بارندگی و افزایش تبخیر برای خشک شدن خلیج گرگان مطرح شده است.
مراسم عزاداری عاشورای حسینی صبح امروز در سطح استان کردستان با حضور عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا (ع) برگزار گردید.
شیوع و شدت کرونا دلتا سبب شد از روز دوشنبه کشور به مدت ۵ روز تعطیل اعلام شود و در این بین تردد و محدودیت ترافیکی نیز در محورهای منتهی به شمال کشور اعمال می‌شود. استقرار پلیس راهور در محور کندوان حد فاصل ولی آباد تا سیاه بیشه محسوس بوده و در استان البرز (پیچ سرهنگ) مالکان خودروهایی که به طرف شمال استان مازندران در حال حرکت بودند اعمال قانون(جریمه) می‌شدند. گرچه جاده کندوان هیچ بارترافیکی نداشت اما صاحبان خودروها هم در استان البرز و هم استان مازندران در جاده کندوان با جریمه ۱۰ میلیون ریالی مواجه می‌شدند و با اعمال قانون ورود به جاده شمال برای صاحبان خودروها به سهولت انجام می‌شود.
همایش شیرخوارگان حسینی امروز در مزار شهدای گمنام شهر سنندج و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد.
جوان نهاوندی سجادعباسی حسینی وار به میدان آمده و با برگزاری
نمایشگاه از بقیع تا کربلا در روستای کرک سفلی در شهرستان نهاوند هنر دست خود را به منصه ظهور گذاشته است.