عکس

عکس ها و فیلم ها و صداهای ماندگار و مستند ایران و جهان را در رسانه پرسون ببینید.

مهمترین اخبار

دی ماه هر سال یادآور ایستادگی شهروندان مشهدی علیه رژیم منفور پهلوی است. روزی که در آن شماری از قشرهای مختلف مردم این شهر با نثار جان خود درخت پر بار انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

سخنران مراسم دهم دی‌ماه سال 1357 مشهد مقام معظم رهبری بود و چند سالی است که این روز به عنوان روز مشهد نامگذاری شده است .
کوه صفه به عنوان یکی از نمادهای شاخص شهر، در رشته کوه زاگرس و در جنوب اصفهان واقع شده است. این کوه با ارتفاع 2251 متر از سطح دریا و صخره‌های بلند از نظر کوهنوردی تخصصی محسوب می‌شود و همواره میزبان کوهنوردان است.

وجود قلعه شاهدژ در قله کوه، چشمه خاچیک، یادمان شهدا، فضاسازی مسیرهای پیمایش در پایین‌دست، تله کابین و بولینگ این نماد کهنسال اصفهان را به جاذبه‌ای گردشگری برای غیر کوهنوردان تبدیل کرده است.
جنگل منطقه «لفور» شیرگاه استان مازندران، بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که دارای پوشش گیاهی متنوع و آبشار‌های متعدد است و سد زیبای «لفور» نیز در این منطقه واقع شده که جاذبه‌های طبیعی بکر و تاریخی زیادی دارد و به همین دلیل این منطقه از جاذبه‌های گردشگری شمال کشور به شمار می‌رود که این روز‌ها رنگ و بوی پاییزی به خود گرفته است.
شهرستان طارم در شمال استان زنجان را «هندوستان ایران»‌می‌نامند. جنگل‌های پرتراکم با درختان مختلف، پاییزی هزار رنگ را در هر نقطه از روستا ایجاد کرده است. روستای «شیت» از توابع بخش «چورزق» شهرستان طارم در استان زنجان یکی از روستاهای نمونه گردشگری است که روی دامنه میانی کوهی قرار گرفته که از سمت مقابل و کناره‌ها نیز توسط کوه‌های بلندی احاطه شده‌ است. داخل دره‌های اطراف روستای «شیت» جنگل‌های طبیعی و باغات پرتراکم گیلاس وجود دارند.
کوشا مهشید فلاحی

محل شهادت سردار دلها + عکس

پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و تعدادی از همراهان ایشان مسیر منتهی به فرودگاه بین المللی بغداد به نام شهید ابومهدی المهندس نامگذاری شد، در این مکان خودروی مورد حمله قرار گرفته و سردیس فرماندهان مقاومت نیز نگهداری می‌شود.
انتظار می‌رود در مجموع حدود 500 نفر روز چهارشنبه غزه را از طریق گذرگاه رفح که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در 7 اکتبر باز شد، ترک کنند.
امروز گذرگاه مرزی رفح که مصر را به نوار غزه متصل می‌کند، به‌ طور موقت باز شد تا به تعداد محدودی از مجروحان و اتباع خارجی اجازه خروج از این منطقه جنگ زده را بدهد. این در حالی است که حملات هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه و سایر مناطق در اختیار فلسطینی ها ادامه دارد. انتظار می‌رود در مجموع حدود 500 نفر روز چهارشنبه غزه را از طریق گذرگاه رفح که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در 7 اکتبر باز شد، ترک کنند. بر اساس گزارش ها، مصر یک بیمارستان صحرایی در محدوده صحرای سینا آماده کرده است. هنگام بازگشایی موقت مرز ، آمبولانس ها در گذرگاه رفح منتظر بودند.
به گفته مقامات بهداشت فلسطین، این بازگشایی پس از یک روز خونین دیگر که در آن حمله هوایی اسرائیل حداقل 50 نفر را در اردوگاه آوارگان جبالیا به کشتن داد، انجام شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در دور دوم سفرهای استانی صبح پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت. افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان و... از جمله برنامه های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.
رزمایش منطقه ای محمد رسول الله نیروی مرزبانی فراجا طی سه روز اخیر در آبهای خلیج فارس و دریای عمان در محدوه سواحل استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از بوشهر تا چابهار برگزار شد. در این رزمایش که بیش از ۷۵ شناور از نیروی مرزبانی و دهها شناور دیگر از نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش نیز حضور داشتند، برنامه های ویژه هماهنگی و همکاری در انجام مأموریت های محوله نیز تمرین و ارزیابی شد.
ضریح حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به مناسبت سالروز ورود بانوی کرامت به قم گل‌آرایی شد.

همزمان با 23 ربیع الاول مصادف با 17 مهرماه و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به شهر قم و آغاز ایام معصومیه، ضریح مطهر آن حضرت گل آرایی شد.

ایام معصومیه از 17 مهر سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم آغاز و در چهارم آبان همزمان با رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.
نخستین جشنواره شعر و موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی با حضور ۲۴ گروه از ۱۸ قوم در سنندج آغاز شد. گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره در خانه کرد، عمارت خسروآباد، پارک دیدگاه و سینما بهمن اجرا خواهند داشت.
ایستگاه مترو جهاد تهران که ورودی آن از طاق‌ها و دالان‌هایی تو در تو و متقاطع از جنس آجر تشکیل شده در فهرست نامزدهای جایزۀ معتبر جهانی، قرار دارد. به تازگی فهرست طولانی نامزدهای دریافت جوایز سال ۲۰۲۳ اعلام شده که در میان آن‌ها آثاری معماری از ایران نیز در حوزه‌های مختلف به چشم می‌خورند.
لحظه های زیبای ثبت شده عکاس تسنیم از برداشت برنج را مشاهده می نمایید.
با فرا رسیدن ایام پایانی شهریورماه و اتمام فصل تابستان برداشت برنج در گیلان به روزهای آخر خود نزدیک میشود و کشاورزان گیلانی محصول امسال خود را آماده می نمایند.
دکتر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بانوان موکبدار اربعین که صبح امروز پنجشنبه، ۲۶ مرداد ماه در قرارگاه امام رضا(ع) در تهران برگزار شد، حضور یافت و در خصوص اهمیت فعالیت و حضور بانوان در اربعین سخنرانی کرد.