عکس

عکس ها و فیلم ها و صداهای ماندگار و مستند ایران و جهان را در رسانه پرسون ببینید.

رزمایش منطقه ای محمد رسول الله نیروی مرزبانی فراجا طی سه روز اخیر در آبهای خلیج فارس و دریای عمان در محدوه سواحل استان های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از بوشهر تا چابهار برگزار شد. در این رزمایش که بیش از ۷۵ شناور از نیروی مرزبانی و دهها شناور دیگر از نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش نیز حضور داشتند، برنامه های ویژه هماهنگی و همکاری در انجام مأموریت های محوله نیز تمرین و ارزیابی شد.
ضریح حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به مناسبت سالروز ورود بانوی کرامت به قم گل‌آرایی شد.

همزمان با 23 ربیع الاول مصادف با 17 مهرماه و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به شهر قم و آغاز ایام معصومیه، ضریح مطهر آن حضرت گل آرایی شد.

ایام معصومیه از 17 مهر سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم آغاز و در چهارم آبان همزمان با رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.
نخستین جشنواره شعر و موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی با حضور ۲۴ گروه از ۱۸ قوم در سنندج آغاز شد. گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره در خانه کرد، عمارت خسروآباد، پارک دیدگاه و سینما بهمن اجرا خواهند داشت.
ایستگاه مترو جهاد تهران که ورودی آن از طاق‌ها و دالان‌هایی تو در تو و متقاطع از جنس آجر تشکیل شده در فهرست نامزدهای جایزۀ معتبر جهانی، قرار دارد. به تازگی فهرست طولانی نامزدهای دریافت جوایز سال ۲۰۲۳ اعلام شده که در میان آن‌ها آثاری معماری از ایران نیز در حوزه‌های مختلف به چشم می‌خورند.
لحظه های زیبای ثبت شده عکاس تسنیم از برداشت برنج را مشاهده می نمایید.
با فرا رسیدن ایام پایانی شهریورماه و اتمام فصل تابستان برداشت برنج در گیلان به روزهای آخر خود نزدیک میشود و کشاورزان گیلانی محصول امسال خود را آماده می نمایند.
دکتر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بانوان موکبدار اربعین که صبح امروز پنجشنبه، ۲۶ مرداد ماه در قرارگاه امام رضا(ع) در تهران برگزار شد، حضور یافت و در خصوص اهمیت فعالیت و حضور بانوان در اربعین سخنرانی کرد.
انتظار به سر آمده است و پنچ قلوهای قزلسفلو به نام‌های (سارا، زهرا، مریم، احمد و محمد) ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در بیمارستان بقیه الله به دنیا آمدند. محمود قزلسفلو پدر ۳۳ ساله اهل استان گلستان شهرستان مینودشت و همسرش صاحب یک پسر ۶ ساله هستند.
مراسم رسمی امضای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه پارلمانی و کنفرانس خبری دکتر محمدباقر قالیباف و وونگ دین هوئه، رؤسای مجالس ایران و ویتنام امروز سه‌شنبه، ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ در بهارستان برگزار شد.
دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و ولادیمیر اورلیچ، رئیس مجلس صربستان پیش از ظهر امروز یکشنبه، اول مرداد ماه ۱۴۰۲ پس از پایان گفت‌وگوی دوجانبه در جمع خبرنگاران حاضر شده و طی کنفرانس خبری به بیان نتایج این دیدار پرداختند. روئسای مجالس ایران و صربستان در این نشست خبری بر تقویت روابط دو کشور با محوریت توسعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری با کمک دیپلماسی پارلمانی و تقویت بخش خصوصی تأکید کردند.
آیین طشت گذاری مسجد جامع اردبیل عصر یکشنبه ( ۲۵ تیر ۱۴۰۲) در آستانه ماه محرم در اردبیل برگزار شد. مراسم طشت‌گذاری که از دوران صفویه برگزار شده قدمتی چند صد ساله دارد ، این مراسم ریشه در اعتقادات و آداب و رسوم استان دارد که به یاد تشنگی حماسه‌سازان واقعه عاشورا برگزار می‌شود.

در این مراسم بعد از عزاداری دسته‌های سینه و زنجیرزنی مختلف و مرثیه‌خوانی مفصل حسینیان با خواندن رجز های مختلف طشت‌های برنجی و مسی گرد و منقش به نقوش مذهبی را در محل مخصوص قرار داده و در میان حزن و اندوه حاضران آب‌های مخصوص چشمه‌ها از کوزه‌هایی در درون طشت‌ها ریخته شده، دعای مخصوص خوانده می‌شود و عزاداران از آب طشت به عنوان تبرک نوشیده و یا با خود می‌برند.