اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مشاور امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعاها و رویکرد دوگانه دولت بایدن گفت: دولت آمریکا به صراحت اعلام کرده است که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت نیست اما همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی با رژیم صهیونیستی درباره ایران و تدارک سفر بنیامین نتانیاهو به واشنگتن، در ماه جاری میلادی به تل‌آویو سفر می‌کنند.
پرسش درباره علت ازدواج رئیس‌جمهور فرانسه با آموزگار دبیرستانش به خصوص در کشوری که سیاستمدارانش زندگی خصوصی‌شان را خارج از دید عمومی نگه‌ می‌دارند، بسیار صریح و گزنده بود. اما امانوئل مکرون توانست خودش را جمع‌وجور کند.
«جمهوری خواهان مانند آنچه مایک پمپئو می‌گفت، به دنبال این هستند که ایران و آمریکا تمام مشکلات و اختلافات خود را روی میز بریزند و درباره همه مذاکره و توافق کنند و در نهایت ایران تبدیل به یک کشور جدید شود. اما دموکرات‌ها اینگونه به ماجرا نگاه نمی‌کنند و همه مسائل را دسته بندی کرده‌اند. به این معنی که معتقدند مهمترین مسئله، موضوع هسته‌ای ایران است. پس اول این را حل کنیم بعد به سراغ موضوعات و نقطه‌های اختلافات دیگر مثل مسائل موشکی و ... برویم.»
یکی از مسیرهای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا این است که نظر مستقلین واقعی را تغییر دهیم و آنان را از یک حزب به حزب دیگر جذب کنیم. این مسیر، اما برای ما موجود نیست. انبوه نظرسنجی‌ها و داده‌های تجربی نشان می‌دهند جز در موارد بسیار بزرگی مانند جنگ، این قشر از مردم آمریکا کمترین اطلاعات را درباره سیاست خارجی دارند و همچنین اهمیتی نیز به آن نمی‌دهند.
روزنامه «وطن امروز» در واکنش به کاریکاتور نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» از رهبر انقلاب، عکس صفحه یک خود را به کارتونی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در شمایل اسمیگل، یکی از شخصیت‌های سریال ارباب حلقه‌ها اختصاص داده است.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل طی بیانیه‌ای خواستار توقف اعمال احکام دادگاه‌ها علیه قاتلان در اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران شد.
مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید گفته قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شده تا اجازه ندهد دونالد ترامپ بار دیگر وارد کاخ سفید شود.

مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید گفته قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود تا اجازه ندهد دونالد ترامپ بار دیگر وارد کاخ سفید شود.