اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

خبرگزاری ایتالیایی "آنسا" از دستگیری «آندریا کوزولینو» نماینده ایتالیایی پارلمان اروپا به اتهام "فساد مالی" خبر داد.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی افزایش تنش میان واشنگتن و پکن بر سر ورود بالون اطلاعاتی چینی بر فراز حریم هوایی آمریکا و سرنگون کردن آن، ادعا کرد چین قصد دارد تا پایان دهه به تایوان حمله کند.
روزنامه تایمز انگلیس به نقل از منابع دفاعی اوکراین گزارش داد، ارتش اوکراین آماده استفاده از موشک‌های دوربرد انگلیسی برای ضربه زدن به شبه جزیره کریمه است و این در صورتی است که این موشک‌ها در قالب کمک‌های نظامی ارائه شوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام یک معافیت چند ماهه از تحریم‌ها در مورد سوریه، اجازه می‌دهد تا برخی از تعامل‌های مرتبط با تلاش‌های بازیابی و نجات پس از وقوع زلزله ویرانگر اخیر در مرز با ترکیه انجام شود.

شبکه بلومبرگ گزارش داد، فرانسه از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا تحریم‌ها علیه شرکت نظامی خصوصی "واگنر" را در بسته دهم تحریم‌هایش علیه روسیه افزایش دهد؛ بسته‌ای که قرار است همزمان با سالروز آغاز حمله روسیه به اوکراین تصویب شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت، پکن از رقابت با ایالات متحده آمریکا نمی‌ترسد و می‌داند که روابط "سالم و پایدار" میان این دو کشور به نفع خودشان است.