اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

در سالی که گذشت، جهان روزگار پر آشوبی را از سرگذراند. از شدت گرفتن جنگ در اوکراین تا تنش بی‌سابقه در روابط دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا که طنین لرزه بر پایه‌های جهان تک قطبی را تداعی کرد.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره برجام، بار دیگر با تکرار اتهامات همیشگی ضدایرانی اعلام کرد که برجام در دستور کار نیست اما دیپلماسی همچنان بهترین راه در قبال ایران است.
پاپ فرانسیس ۸۶ ساله رهبر کاتولیک‌های جهان از یک عارضه تنفسی رنج می‌برد و قرار است چند روز در بیمارستان بستری شود.
سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در سخنانی پس از تعویق روند تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی از تمایل رئیس جمهوری کشورش برای دعوت از نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برای سفر به واشنگتن خبر داد.
اروپاییان، از یک سو آنچه در خاک کشورهایشان می گذرد را کتمان کرده و در مقابل، از بحران در ایران سخن می گویند که مصداق و نمادی برای تاویل و تفسیر آن وجود ندارد! این همان سیاست دوگانه ایست که بارها آن را از سوی مقامات اروپایی دیدیم.
رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها فقدان اراده از سوی تروئیکا و آمریکا برای تکمیل روند گفت‌وگوهای وین را اصلی‌ترین مانع دست‌یابی به توافق نهایی برای ازسرگیری اجرای برجام توصیف و تصریح کرد که طرف‌های غربی تمایل خود را به جمع‌بندی مذاکرات از دست داده‌اند.
گزارش جدید نشان می‌دهد که آمریکا با کمبود داروهای حیاتی برای درمان سرطان، مشکلات تنفسی و غیره مواجه است.

سخنگوی پنتاگون با طرح این ادعا که مطمئن هستیم پهپادی که تاسیسات ما در سوریه را هدف قرار داد، ایرانی بوده است، گفت: این مسئولیت ایران است که امنیت و ثبات را در منطقه نقض نکند.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا؛

به دنبال جنگ با ایران نیستیم

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در پی حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در سوریه و حمله متقابل آمریکا به مراکزی در سوریه تأکید کرد که دولت این کشور به دنبال جنگ و درگیری نظامی با ایران نیست.