اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین طی میزگردی در کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان کرد: خطاب به آنان که نمی‌خواهند بودجه‌ای را خرج تولید تسلیحات بکنند، باید بگویم که دوران صلح در اروپا تمام شده است.
دولت آمریکا بدون توجه به نقش تسلیحات آمریکایی در روند قتل‌عام مردم غزه، بار دیگر فشار برای تصویب لایحه کمک به رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داده و به دنبال صادرات تسلیحات جدید به تل‌آویو است. اتخاذ این سیاست دوگانه سبب شده است برخی ناظران حقوق بشری ادعاهای واشنگتن را در حمایت از حقوق غیرنظامیان فلسطینی دروغ عنوان کنند.
عضو دفتر سیاسی انصارالله در سخنانی با هشدار به جنگ افروز ائتلاف آمریکا انگلیس به همراه اسرائیل در منطقه اعلام کرد که اصرار آمریکا، انگلیس و رژیم اسرائیل بر ادامه تجاوزات، باعث گسترش درگیری در منطقه خواهد شد.
امروز (شنبه) وزیر خارجه چین از کمک پکن و مسکو به ثبات استراتژیک در آسیا ـ اقیانوسیه و جهان خبر داد و گفت: چین همواره مروج راهکاری صلح‌آمیز برای مناقشه اوکراین بوده است.
اکونومیست نوشت: می‌گویند بالا رفتن سن موجب افزایش خرد و دانایی افراد می‌شود. اما در عین حال منجر به فرتوت شدن نیز می‌گردد. زمانی که فرسودگی و تحلیل رفتن قوای ذهنی و فیزیکی بر خرد و فرزانگی غلبه پیدا می‌کند، شاید زمان آن فرا رسیده که حتی جاه طلب‌ترین انسان‌ها نیز به فکر بازنشستگی بیافتند.
پوتین گفت: ما به ساخت واکسن‌های ضد سرطان و داروهای تعدیل‌کننده ایمنی نسل جدید نزدیک شده‌ایم و به زودی از آن‌ها به عنوان روش‌های درمانی فردی استفاده می کنیم.
از دیشب منابعی چون سی‌ان‌ان خبر از یک تهدید علیه امنیت ملی آمریکا می‌دهند که بر اساس آن روسیه به روشی برای غیر فعال کردن ماهواره های آمریکا دست یافته است.
رئیس جمهوری سابق فرانسه به اتهام سوءاستفاده از منابع مالی غیرمجاز در کارزار انتخابات ۲۰۱۲ ریاست جمهوری این کشور به یک سال حبس محکوم شد.
عبور روزانه صدها کشتی تجاری از دریای سرخ و باب المندب طی هفته های گذشته ثابت می‌کند که نیروهای دریایی یمن فقط کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی، آمریکایی یا انگلیسی را هدف قرار داده اند و ادعای آمریکایی ها مبنی بر تامین امنیت کشتیرانی در این منطقه دروغی بیش نیست.
وزارت امور خارجه کشورمان خواستار توضیح رسمی دولت سوئیس در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن یکی از اتباع کشورمان توسط پلیس سوئیس شد.
درباره تبعات حمله اسرائیل به رفح

سازمان ملل هشدار داد

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به عواقب حمله اسرائیل به رفح هشدار داد.