اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی گفت، بدترین مجازاتی که دونالد ترامپ می‌تواند از بابت تحریک اوباش حامی خود برای حمله به ساختمان کنگره در هفته گذشته دریافت کند، نادیده گرفته شدن از سوی مردم آمریکا بعد از ترک ریاست جمهوری است.
بهشتی پور در گفت‌وگو با پرسون؛

جنگ ایران و آمریکا قابل پیش بینی نیست

یک کارشناس بین الملل گفت: ترامپ اراده کرد با تحریم های حداکثری مردم ایران را به زانو در بیاورد ولی عملا دیدیم که چنین نشد واین مسیر رشد ایران ادامه پیدا کرد.

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

دموکراسی آمریکایی در بن بست

موضوع استیضاح و استعفاهایی که صورت گرفته است بیانگر این است که حاکمیت، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی و ساختارهای قدرت در آمریکا به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ، نگران این هستند که در ۱۰ روز باقیمانده ریاست جمهوری، او مجدداً دست به اقداماتی بزند که بیش از این حیثیت دموکراسی آمریکایی را به باد دهد و نظام آمریکا را در افکار عمومی جهان شرمنده کند.
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با برنامه «۶۰ دقیقه» در شبکه سی‌بی‌اس شدیداً دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل حمله هوادارانش به ساختمان کنگره به باد انتقاد گرفت.
حداقل چهار نماینده از احزاب مختلف در پارلمان اسکاتلند به فهرست سیاستمدارانی اضافه شدند که بر لزوم ممنوعیت ورود دونالد ترامپ به اسکاتلند تاکید کرده‌اند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

امریکا به دنبال خرد کردن استخوان اقتصاد چین است

کارشناس و تحلیلگر مسایل بین الملل در تحلیل گفتمان چین و امریکا برای گرم شدن روابط دو جانبه در راستای پیروزی جو بایدن گفت: دموکرات ها و جمهوری خواهان از لحاظ بنیان نگاه مشترکی دارند و این موضوع تنها یک شوی سیاسی تبلیغی است.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

ناکارآمدی سیستم بهداشتی انگلیس در عرضه خدمات به بیماران

امروز با گذشت بیش از 10 ماه از درگیری سیستم پزشکی انگلیس با بیماری کرونا، کاملاً توان خود را از دست داده است و شاهد از کار افتادن سیستم و ناتوانی آن در عرضه خدمات بهداشتی به بیماران هستیم.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر این باور است که شاهد تغییر در روابط خارجی آمریکا در دوره بایدن نخواهیم بود و گفت: آمریکا در طول سال‌های اخیر از اهرم تحریم استفاده کرده و از آن برای امتیازگیری استفاده می‌کند و به این روند نیز ادامه خواهد داد.
پرسون گزارش می دهد؛

در آمریکا چه خبر است؟

ترامپ در دو هفته پایانی ریاست جمهوری اش همچنان معتقد به تقلب در انتخابات است و با تحریک هواداران اش شکست را نمی پذیرد.
به دنبال ادامه اعتراض طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و حمله آنها به ساختمان کنگره، سفارت چین در واشنگتن به اتباع این کشور هشدار داد که مراقب خود باشند.
در نامه ایران خطاب به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام شد؛

هشدار ایران در خصوص پیامدهای منفی برنامه توسعه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، با ارسال نامه ای به رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن هشدار درخصوص پیامدهای منفی برنامه توسعه تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی، خواستار ایفای مسئولیت جدی آژانس در رسیدگی به این نگرانی منطقه ای و بین المللی شد.
شبکه سی. بی. اس مدعی شد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک پیام صوتی هشداری تهدید آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن کاخ کنگره آمریکا در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده است.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به همکاران دموکراتش گفت قرار است آنها امروز دوشنبه در نشستی درخصوص پروسه مربوط به چالشهای قابل انتظار در قبال نتایج کالج الکترال از سوی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بحث کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقدامات، تحرکات و برخی شیطنت‌های ایالات متحده از چشم ما پنهان نیست، گفت: پیام‌های لازم از مجاری مختلف با صراحت و شفافیت به واشنگتن داده شده است. به کشورهای منطقه هم گفته شده، در دام این شیطنت‌ها نیفتند.
سازمان آگهی های پرسون