اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

آمریکای قدرتمند در سراشیبی انحطاط و افول

آمریکا با چهار فاکتورِ قدرت اقتصادی، قدرت نظامی، نهادها (مثل نهاد ریاست جمهوری و نهاد کنگره) و قدرت نرم، آمریکا شد اما در حال حاضر آمریکا در این چهار حوزه دچار افول شده و رو به انحطاط است.
ساختار آمریکا از نقطه نظر یک دموکراسی تمام عیار، کاملاً معیوب است و بسیاری از مردم در کف خیابان‌های آمریکا این ضعف را فریاد می‌زنند و به دنبال یک جامعه امن و سالم هستند که در آن حداقل‌های معیشت و چرخه اقتصادی روزانه را داشته باشند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: بیشتر مردم ⁧آمریکا⁩ بر کارنامه سراسر ناکامیِ تفکری که قلدری و زورگویی را حلال مشکلات می‌دانست، مهر مردودی زدند.
فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

ترامپ بر سر دو راهی بعد از شکست

در شرایط فعلی ترامپ دو گزینه دارد. یک گزینه ترامپ این است که در سیستم قضایی آمریکا دعوی خود را مطرح کند و در نهایت هر تصمیمی که سیستم قضایی آمریکا گرفت به آن تمکین کند و برای انتخابات بعدی آمریکا برنامه ریزی کند. گزینه دوم ترامپ این است که به سیم آخر بزند و لشکرکشی‌های خیابانی بکند و سعی کند به هر سبکی که شده در همین دوره خودش را به دوره دوم تحمیل کند و در کاخ سفید باقی بماند.
عطا بهرامی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

سیاست خارجه آمریکا با تغییر اسامی تغییر نمی‌کند

از دیدگاه جهانی مهم نیست چه کسی رأی می‌آورد و سیاست آمریکا ثابت است. سیاست کلان آمریکا بر در برگیری چین استوار شده است و کسی که رأی بیاورد مطمئناً فشار بر چین را ادامه می‌دهد. همچنین سیاست آن‌ها درمورد ایران و خاورمیانه روشن است و تغییر نمی‌کند.
کارشناس بین‌الملل و تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

آمریکا در انتظار طغیان و شورش‌های خیابانی

اگر آراء نامزدهای انتخاباتی به هم نزدیک باشد احتمال این که آمریکا با طغیان‌ها و نارضایتی‌ها و شورش‌های اجتماعی در خیابان‌ها مواجه شود، بسیار بالاست.
رئیس جمهور گفت: تجربه سه ساله درسی باشد تا دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردند و مردم ما پاداش صبر و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.
سفیر سابق ایران در ایتالیا در گفتگو با پرسون:

فرانسوی‌ها برای اسلام هراسی برنامه دارند

دولت‌های اروپایی علی‌رغم همه شعارهایی که در خصوص آزادی و تصامح با مذاهب و فرهنگ‌های مختلف می‌دهند، فاقد چنین رویکردهایی هستند و برای اسلام هراسی برنامه مشخصی دارند و از رشد اسلام و فرهنگ اسلامی در اروپا نگران هستند.
محمد جواد ظریف به منظور انجام دیدار رسمی وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.
به بهانه مقابله با عملیات نفوذ سری؛

آمریکا دامنه ۲7 وبگاه ایرانی را مسدود کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه از توقیف و مسدود سازی دامنه ۲۷ وبگاه ایرانی به بهانه مقابله با عملیات نفوذ سرّی خبر داد.
سخنگوی سابق وزارت خارجه و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

حساسیت انتخابات آمریکا به دلیل تأثیر آرای الکترال در نتیجه انتخابات

شیوه به کارگیری آرا الکترال وضعیت این کشور را دچار مشکل کرده است چرا که از یک طرف ممکن است مردم آمریکا به یک کاندیدا بیش‌تر رأی بدهند ولی از طرف دیگر شیوه آرا الکترال به گونه‌ای است که با دموکراسی هر نفر یک رأی سازگاری ندارد و این مسئله باعث می‌شود حتی اگر در یک ایالت یک کاندیدا با اختلاف بسیار کمی بتواند از رقیب خود پیشی بگیرد مجموع آرا الکترال آن ایالت می‌تواند نتیجه را تغییر دهد
رقابت حساس دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات آمریکا بسیار نزدیک شده است به طوری که یک ایالت ، سرنوشت ریاست جمهوری آمریکا را مشخص خواهد کرد.

طرفداران جو بایدن بیش‌تر شده‌اند و بایدن توانسته در قسمت‌هایی که ترامپ در گذشته پایگاه‌هایی برای رأی داشت، نقش موثرتری را بازی کند و نظرسنجی‌ها نشان دهنده استقبال از جو بایدن است. بنابراین ترامپ موضوع تقلب را مطرح کرده تا رقیب خود و طرفدارانش را تحت فشار قرار دهد که اگر در شمارش آرا،  رأی به سمتی رفت که تعداد رأی دهندگان بایدن در جمعیتی بیش‌تر بود با جابجایی چند کارت الکترال باز هم ترامپ در کاخ سفید باقی بماند