اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کسری بودجه دولت آمریکا در  سال ۲۰۲۰ به ۳.۱۳ تریلیون دلار رسیده است. در حالی که کسری بودجه دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۱۹ معادل ۹۸۴ میلیارد دلا ربود.
کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

افکار عمومی در آمریکا بر علیه ترامپ است

با توجه به جو موجود در آمریکا و افکار عمومی که علیه ترامپ شکل گرفته، بعید به نظر می‌رسد که ترامپ بتواند از حیث حقوقی برنده شود. از این رو جمهوری‌خواهان در تلاش هستند که ترامپ را متقاعد به کناره‌گیری کنند.
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

رسوایی جهانی آمریکا در انتخابات 2020

انتخابات ۲۰۲۰ در آمریکا برای این کشور یک رسوایی جهانی بود و رفتار ترامپ که نشأت گرفته از یک سیاست و دکترین خاص می‌باشد و آن اصل «نه به باخت» است منجر به این رسوایی شد و نشان داد در باطن ادعای پوشالی کشور آمریکا فقط منافع شخصی یکسری افراد و گروه‌های مرتبط با آن‌ها مهم است و از شعارهای دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان برای اثر گذاشتن در کشورهای دیگر و توسعه طلبی استفاده می‌کنند.
کارشناس آمریکا در گفتگو با پرسون:

کار سخت بایدن در مدیریت سلسله بحران‌های آمریکا

بازتعریف ساختار آمریکا و گذار از بحران‌های آمریکا کار آسانی نیست که دولت بایدن بخواهد انجام دهد و نکته قابل توجه این است که هنوز دوران ریاست جمهوری ترامپ تمام نشده و ترامپ به صورت رسمی تا دو ماه دیگر رئیس جمهور آمریکاست و بسیاری از رسانه‌های آمریکایی تحلیل کرده‌اند که ترامپ به علت شکست در انتخابات، انتقام سختی از دولت بعدی آمریکا خواهد گرفت یعنی طی دو ماه آینده مؤلفه‌های بحران در آمریکا را تقویت خواهد کرد.
کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

آمریکای قدرتمند در سراشیبی انحطاط و افول

آمریکا با چهار فاکتورِ قدرت اقتصادی، قدرت نظامی، نهادها (مثل نهاد ریاست جمهوری و نهاد کنگره) و قدرت نرم، آمریکا شد اما در حال حاضر آمریکا در این چهار حوزه دچار افول شده و رو به انحطاط است.
ساختار آمریکا از نقطه نظر یک دموکراسی تمام عیار، کاملاً معیوب است و بسیاری از مردم در کف خیابان‌های آمریکا این ضعف را فریاد می‌زنند و به دنبال یک جامعه امن و سالم هستند که در آن حداقل‌های معیشت و چرخه اقتصادی روزانه را داشته باشند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: بیشتر مردم ⁧آمریکا⁩ بر کارنامه سراسر ناکامیِ تفکری که قلدری و زورگویی را حلال مشکلات می‌دانست، مهر مردودی زدند.
فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

ترامپ بر سر دو راهی بعد از شکست

در شرایط فعلی ترامپ دو گزینه دارد. یک گزینه ترامپ این است که در سیستم قضایی آمریکا دعوی خود را مطرح کند و در نهایت هر تصمیمی که سیستم قضایی آمریکا گرفت به آن تمکین کند و برای انتخابات بعدی آمریکا برنامه ریزی کند. گزینه دوم ترامپ این است که به سیم آخر بزند و لشکرکشی‌های خیابانی بکند و سعی کند به هر سبکی که شده در همین دوره خودش را به دوره دوم تحمیل کند و در کاخ سفید باقی بماند.
عطا بهرامی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

سیاست خارجه آمریکا با تغییر اسامی تغییر نمی‌کند

از دیدگاه جهانی مهم نیست چه کسی رأی می‌آورد و سیاست آمریکا ثابت است. سیاست کلان آمریکا بر در برگیری چین استوار شده است و کسی که رأی بیاورد مطمئناً فشار بر چین را ادامه می‌دهد. همچنین سیاست آن‌ها درمورد ایران و خاورمیانه روشن است و تغییر نمی‌کند.
کارشناس بین‌الملل و تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون:

آمریکا در انتظار طغیان و شورش‌های خیابانی

اگر آراء نامزدهای انتخاباتی به هم نزدیک باشد احتمال این که آمریکا با طغیان‌ها و نارضایتی‌ها و شورش‌های اجتماعی در خیابان‌ها مواجه شود، بسیار بالاست.
رئیس جمهور گفت: تجربه سه ساله درسی باشد تا دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردند و مردم ما پاداش صبر و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.