اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا برای ارسال تسلیحات جدید به اوکراین، اعلام کرد منهدم کردن چنین سلاح‌هایی برای روسیه دشوار نیست و می‌تواند آن‌ها را در کسری از ثانیه از بین ببرد

شطرنج نظامی و هسته ای تهران و واشنگتن چه نتیجه ای دارد؟

بازی فشار و سازش ایران و آمریکا

هم آمریکا و هم ایران قصد ندارند پایان دهنده راه دیپلماسی باشند و می خواهند روزنه مذاکرات همچنان باز و زنده باقی‌ بماند.
قاضی رسیدگی کننده به پرونده این مخالف کرملین دستور داد که ناوالنی باید به یک زندان فوق امنیتی منتقل شود و در آن حق ارتباط و ملاقات‌هایش محدود خواهد شد.

پاپ گفت: ممکن است در این لحظه یکی به من بگوید، شما طرفدار پوتین هستید! نه نیستم. گفتن چنین چیزی ساده‌انگارانه و اشتباه خواهد بود. من صرفاً مخالف تبدیل یک موقعیت پیچیده به تمایز بین افراد خوب و بد، بدون در نظر گرفتن ریشه‌ها و منافع شخصی هستم که بسیار پیچیده هستند.

سفیر آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در مصاحبه‌ای گفت، با وجود چندین هفته تمرکز نیروهای روس بر نبرد در شرق اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه "هنوز هم این جاه‌طلبی را دارد که تمام اوکراین را تصرف کند."

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی به سوالی درباره تاثیر تحولات اخیر در همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای پاسخ داد.
نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نمی دانند پاسخ ایران به فعالیت های خرابکارانه اسرائیل چگونه خواهد بود و این باعث شده فعالیت نیروهای امنیتی صهیونیست آشفته باشد و نتوانند بر روی یک هدف تمرکز کنند.
جوّ رسانه ای آمریکا نیز همانند جوّ سیاسی اش روز به روز تیره تر شده و رسانه های داخل این کشور بیشتر از گذشته از برجام و توافق هسته ای دور می شوند.

هیل گزارش داد: با اشاره به افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در آمریکا ادامه داد که این موضوع همراه با تورم، برای بایدن و دموکرات‌ها که وارد انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره می‌شوند، چالش بزرگی را به وجود می‌آورد.
یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که در اجاره ونزوئلا است، با دستور آمریکا در فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس توقیف و گذرنامه‌های پنج خدمه ایرانی آن توقیف شده است.
هزاران نفر از شهروندان آمریکایی برای شرکت در تظاهرات سراسری علیه حمل و خرید و فروش آزادانه اسلحه؛ خود را به واشنگتن و برخی دیگر از شهرهای بزرگ این کشور رساندند و در این تظاهرات‌ها خواستار کنترل بیشتر در خرید و فروش اسلحه در آمریکا شدند.
پوتین درباره فتوحات امپراتور روسیه گفت: «تقریباً چیزی تغییر نکرده است. پتر کبیر ۲۱ سال جنگ در شمال را رهبری کرد. نه با این هدف که جای جدیدی را فتح کند بلکه در حال تصرف بخش‌هایی از خود روسیه بود.»
یک کارشناس سیاسی گفت: سفر آقای مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به ایران از نظر سیاسی نیز دارای اهمیت زیادی است ، این اولین سفر منطقه ای رئیس جمهور ونزوئلا به منطقه است ، سفری که در آن قرار است با روسای جمهور ترکیه، روسیه و ایران ملاقات و مذاکراتی انجام شود .