اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

بیانیه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از دیدار بایدن و لاپید با عنوان اعلامیه قدس منتشر شد.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داده و بر اهمیت توافق هسته‌ای در زمینه نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.
بایدن در تل آویو، پوتین در تهران؛

سفر مردان قدرتمند به خاورمیانه برای یارکشی

سفر قدرتمندترین مردان جهان به کشورهای خاورمیانه نشان از این دارد که اختلاف و کشمکش روسیه و آمریکا احتمالا به خاورمیانه کشیده شود.
ایلان ماسک در رشته توییت‌هایی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت از جاه طلبی‌های خود درخصوص بازگشت به عرصه سیاست دست بردارد.
رئیس فراکسیون حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس از تغییر در رویه برگزاری انتخابات برای تعیین رهبر جدید حزب خبر داد که فرآیند تعیین جانشین بوریس جانسون را کوتاه و جانشین نخست وزیر را تا ۱۴ شهریور مشخص می‌کند.

. در شرایطی که فضای سیاسی متزلزل انگلیس در نتیجه استعفای نخست‌وزیر همچنان خبرساز است، سفیر اوکراین در انگلیس به نگرانی‌های کی‌یف درباره کناره‌گیری بوریس جانسون اذعان کرد.
رییس جمهور آمریکا در آستانه سفرش به منطقه، در یادداشتی با اذعان به پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای پیش از خروج دولت قبلی آمریکا از این توافق در سال ۲۰۱۸، ادعاهایی را علیه مواضع ایران در زمینه احیای توافق هسته‌ای، همکاری آن با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نقش آن در منطقه مطرح کرد.
بایدن قرار است ماه میلادی جاری به ریاض سفر کند و احتمالا همین پیام ناگوار را خواهد شنید که روی عربستان سعودی برای کمک به جبران افت عرضه روسیه حساب نکنید.
بوریس جانسون بعد از کناره‌گیری از رهبری حزب محافظه‌کار به اعضای کابینه اطمینان داد که تا زمان انتخاب رهبر جدید، به عنوان «سرپرست کابینه» ریاست دولت را در دست خواهد داشت و در مدت باقی مانده، «تغییرات عمده» در سیاست‌ها اعمال نخواهد کرد.