اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

شبکه «آی‌تی‌وی» انگلیس خبر داد که بوریس جانسون از سمت خود در مقام نخست‌وزیر استعفا داده و قرار است امروز با ترتیب دادن یک نشست خبری رسما استعفای خود را اعلام کند.
رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه «سی‌ان‌ان»، صبح روز پنجشنبه (به وقت تهران) از نامه جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان با موضوع افغانستان خبر دادند.
رهبر کاتولیک‌های جهان در گفت‌وگویی با رد شایعات ابتلا به سرطان و کناره گیری، از سفر احتمالی به مسکو و کی‌یف خبر داد.
مجموعه گروه رسانه‌ای دونالد ترامپ و کارکنان فعلی و سابق‌ش به تازگی تحت تحقیقات جنایی قرار گرفته‌اند و این امر ادغام این شرکت با شرکت DWAC را تحت شعاع قرار می‌دهد.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که دو شرکت چینی دیگر که قبلاً در لیست سیاه صادرات قرار دارند نیز کالاهای نظامی به مسکو ارسال کرده اند.

کاهش عرضه گاز روسیه شرکت‌های انرژی اروپا را تحت فشار گذاشته و دولت‌ها را مجبور کرده به‌دنبال اقداماتی جهت مقابله با کمبود انرژی در بازار باشند. بنابراین قیمت گاز در اروپا بیشترین افزایش ماهانه را از سپتامبر سال گذشته میلادی تجربه کرد.
محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در این تماس تلفنی ضمن استقبال از سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین، ابراز امیدواری کرد که این سفر فرصتی برای تقویت روابط دوجانبه باشد و به خلق فضایی برای ایجاد افق سیاسی در دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس قوانین بین المللی، راه حل تشکیل "دو کشور" در مرزهای 1967 و پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل کمک کند.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایران مانند گذشته در دوحه موضوعاتی را مطرح کرد که کاملاً غیرمرتبط با برجام بود و ظاهراً آماده تصمیم‌گیری اساسی در مورد اینکه آیا می‌خواهد توافق را احیا کند یا آن را دفن کند، نبود