خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کاردار ایران در لندن در پیامی در صفحه مجازی ایکس در واکنش به اتهامات علیه ایران در روزنامه تایمز لندن نوشت: تمامی اتهامات بی‌اساس و اطلاعات نادرست منتسب به ایران کاملا رد می‌شود.

این طیف بی‌مسئولیت و پر سر و صدا، همواره تطهیرکننده قاتلان سلیمانی‌ها و حججی‌ها و شهریاری‌ها و آرمان علی‌وردی‌ها و دیگر شهدای گرانقدر بوده است. اگر بخواهیم واقع بینانه به نگرش این اقلیت محض نگاه کنیم، شعار اصلی آنان این است «نه غزه، نه لبنان، نه تهران، نه شیراز و...نه ایران، فقط خودم». این طیف هرگز جانشان را فدای ایران نکرده‌اند و حتی از راحتی و منافع خود در راه حفظ امنیت کشور نگذشتند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم ادعا کردکه «حماس داعش است.» ادعایی بی پایه که از زبان سایر مقامات اسرائیلی و مقامات غربی تکرار شد، بدون آنکه تصویر یا سندی برای ادعا‌ها ارائه شود.
در میان درخواست‌ها برای اقدام بین‌المللی و ممانعت از حمله به ساختمان‌های خدماتی، رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز جمعه تهدید کرد که ساختمان شهرداری غزه را بمباران می‌کند.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی گفته که دولت واشنگتن درخواست کرده که رژیم صهیونیستی به آمریکا اجازه دهد پیش از عملیات زمینی در غزه، نیروهای آمریکایی مستقر شوند
درحالی که مهلت یک ماهه پاکستان به مهاجران غیرقانونی افغان در حال اتمام است به تازگی وزیر کشور پاکستان از افغان های مهاجر خواسته است به افغانستان برگردند در غیرآن به گونه اجباری اخراج خواهند شد.
نماینده فلسطین در سازمان ملل در سخنانی گفت، آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد جنایت‌های شنیع و وحشیانه است و باید متوقف شود.