خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

طوفان‌الاقصی، زیر سر ذوالفقار علی‌(ع)، و بارقه‌ای از تکاپوی «مرحب»کش اوست. مدیران MI6، CIA و موساد حق دارند بر پشت دست خود بزنند و بگویند مگر ما هزینه هنگفتی نکردیم و اسلام آمریکایی و شیعه و سنی انگلیسی نساختیم تا جهان اسلام را به جان هم بیندازیم.
انتقال ذخایر تسلیحاتی امریکا از کشور‌های مختلف به مقصد سرزمین‌های اشغالی با فوریت و حجمی بسیار بالا که امکان ریختن بمب به میزان چندین هزار تن را به صهیونیست‌ها بر روی غزه می‌دهد، احتمالاً به دور از هر گونه حساب و کتاب اخلاقی و مالی و تنها اقدامی برای حفظ بقای رژیم صهیونیستی است.
«عمر دیروی می‌گوید حالا و اینجا زمان و مکان مناسبی برای یک خداحافظی مناسب نیست. اینجا در زمینی پوشیده از اجسادی پیچیده در کفن‌های سفید و یا گذاشته‌شده در کیسه‌های اجساد و حالا که حمله‌های هوایی اسرائیل برای چهارمین هفته در حال تخریب محیط پیرامون او، محو کردن حجم بیشتری از محله او و از هم گسیختن صدها خانواده و رابطه دوستی است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود مطلبی منتشر کرد که در آن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فردی توصیف شده که اختیاری از خود ندارد و از سوی اوباما از پشت پرده هدایت می‌شود.

عملیات نفوذ گردان‌های شهید «عزالدین قسام» به آن سوی دیوار امنیتی در حد فاصل میان نوار غزه و فلسطین اشغالی آن هم در روز بیست و سوم جنگ علیه غزه، شکست فجیع دیگری برای رژیم صهیونیستی رقم زده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از توئیت جنجالی شب گذشته خود و انتقاد از ارتش و شاباک، امروز مجبور به عذرخواهی شد.
جمله‌ای از رئیس جمهور ترکیه که گفته بود"ممکن است یک شب ناگهانی حمله کنیم"، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و آن را به تهدید نظامی اردوغان علیه رژیم صهیونیستی تعبیر کردند.
بورل گفت: اتحادیه اروپا تمامی حملات علیه غیرنظامیان از جمله تداوم حملات راکتی بی امان عیله اسرائیل را محکوم می‌کند و ما خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی اسرا و گروگان‌ها هستیم.
وقتی از «ویکتور فرانکل» روانشناس مشهور اتریشی درباره روحیات برخی شکنجه‌گران و جنایتکاران سؤال شد، پاسخ داد بسیاری از این شکنجه‌گران شخصیت سادیسمی دارند. لذا از جنایت کردن نه تنها دچار عذاب وجدان نمی‌شوند بلکه لذت هم می‌برند.
نشست مجمع عمومی و قطعنامه تصویب شده در آن فرصتی مهم و حیاتی برای جامعه جهانی و کشورهای حق طلب است تا جدیت و عزم خود را برای انجام اقدامات اساسی به منظور تضمین حفاظت از غیرنظامیان و ارسال بلامانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه نشان دهند.
دومینیک دوویلپن، نخست وزیر سابق فرانسه معتقد است که غرب باید چشمانش را باز کند و نمی‌تواند همزمان در مسئله اوکراین، روسیه را محکوم کند و در مسئله فلسطین با نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل از «اسرائیل» دفاع کند.