خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

عملیات آزادسازی چهار تن از اسرای صهیونیستی منجر به شهادت تعداد زیادی فلسطینی شد؛ عملیاتی که موفقیت‌آمیز نبوده و مشکلاتی که رژیم صهونیستی را در عرصه بین‌المللی تهدید می‌کنند، مرتفع نکرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به مفاد ضدایرانی بیانیه (نقشه راه) مشترک رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه واکنش نشان داد و مفاد ضدایرانی این بیانیه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست.
رژیم صهیونیستی برای فرار از باتلاق غزه بدنبال بهره برداری از عشایر جنوب فلسطین است که یادآور شوراهای بیداری دست‌پروده آمریکا در عراق در سال ۲۰۰۶ است. این درحالی است که عشایر فلسطینی اساساً مخالف این طرح هستند.
درپی ناتوانی تل‌آویو در مقابله با حزب‌الله لبنان و حملات شدید و ادامه‌دار آن به شمال اراضی اشغالی، یک مقام صهیونیست گفت که این رژیم بیشتر درصدد دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک است تا جنگ گسترده در لبنان.

جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان، توانایی رژیم صهیونیستی را برای مدیریت سرزمین‌های اشغالی تضعیف خواهد کرد. این مقام امنیتی صهیونیست، جنگ تمام‌عیار با محور مقاومت را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل و چشم‌انداز تعریف شده توسط صهیونیسم جهانی برای آینده آن ارزیابی کرده است