ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

استاد دانشگاه جورج تاون واشنگتن گفت: از ابتدای شروع کار دولت بایدن معتقد نبودم که او برجام را احیای خواهد کرد.
مقام معظم رهبری فرمودند: امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت می‌کنند، تلاش می‌کنند، کار می‌کنند و این ادامه پیدا خواهد کرد.
نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا گفت: در صورت بازپس گیری مجلس نمایندگان از سوی جمهوریخواهان، تلاش در اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد یافت.
پس از حدود دو ماه از شروع جنگ روسیه-اوکراین می‌توان نتایج احتمالی آن را در قالب سه سناریوی بالقوه پیش‌بینی کرد: اشغال کامل اوکراین توسط روسیه (s1)، رسیدن به توافق یا مجموعه‌ای از توافقات استراتژیک میان دو کشور (s2) و ادامه دار شدن جنگ و چه بسا گسترش حدود جغرافیایی و تعداد بازیکنان (s3).
همزمان با زمزمه‌های خروج امریکا از افغانستان و نمایان شدن به قدرت رسیدن طالبان در این کشور شاهد آن بودیم که فعالیت‌های امنیتی ترکیه و پاکستان هم در فضای رسمی و هم در فضای مجازی بشدت افزایش پیدا کرد.
معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در صفحه توییترش در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره سفر یک مقام رسمی این کشور به ایران برای رایزنی درباره پول‌های بلوکه شده، احتمال سفر مقامی رسمی از دولت سئول به ایران را رد کرد.