ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نشریه چینی گلوبال تایمز نوشت موضوع هسته ای ایران و شرایط کنونی مذکرات وین، حاکی از شرایطی سخت برای آمریکاست و چنین شرایطی نشان دهنده آن است که "عصر استیلای دلار آمریکا به سر رسیده" است و زمان آن است که همه طرف در مورد چگونگی رهایی از اراده سلطه جویی آمریکا فکر کنند.
رزمایش‌های «پیامبر اعظم ۱۷» و شبیه سازی حمله به دیمونا با ۱۶ موشک بالستیک، نشان دهنده آن است که هر تحرکی علیه ایران با پاسخ قاطع نظامی مواجه می‌شود. چه بسا پیام این رزمایش ها، پیش از اسرائیل، متوجه آمریکاست تا تل اویو را مورد حمایت قرار ندهد.
نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با تاکید بر اینکه "اکنون زمان تهدید ایران به اعمال فشار بیشتر نیست"، گفت: شانس دستیابی به توافق در وین بسیار بالاست.
واقعیت این است که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای تاکنون نتوانسته این احساس را که آمریکا و ایران در مسیر برخورد قرار دارند، پنهان کند. حال این سوال پیش می آید که به منظور تأثیرگذاری دیپلماسی، آیا تهدید و موضع گیری می تواند جای خود را به بازگرداندن اعتماد بدهد؟
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با بیان اینکه ما به لحاظ مفهومی طرفدار رویکردی متفاوت هستیم و بر اساس این درک پیش می‌رویم عنوان کرد که همه ما در یک قایق هستیم و هیچ جبهه متحدی علیه ایران در مذاکرات وین وجود ندارد.
دبیر ستاد حقوق بشر از رای مخالف آمریکا به دو قطعنامه حقوق بشری در مجمع عمومی سازمان ملل، انتقاد کرد و گفت: قطعنامه محکومیت تمامی اشکال تبعیض نژادی از سال ۲۰۱۵ ارائه می شود و آمریکا نیز هر سال به آن رای منفی می دهد.
در نشست وزیران امور خارجه ایران و آذربایجان در باکو؛

اعلام آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آذربایجان

حسین امیرعبداللهیان آمادگی تهران را برای صدور خدمات فنی و مهندسی و به کارگیری سایر توانمندی های کشور در زمینه های مورد نیاز به منظور بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان اعلام کرد و اهمیت اقدام در این زمینه را برای کمک به تسریع در توسعه این مناطق یادآور شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، با با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌‌ای ایران،گفت دیپلماسی، بازدارندگی و فشار، بهترین راه برای ممانعت از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای است
الدیلمی در آیین تشییع پیکر شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن؛

شهادت ایرلو سند جنایات رژیم سعودی علیه مردم یمن است!

سفیر یمن در تهران، شهید ایرلو را مرد واقعی و مجاهد الهی توصیف کرد و گفت: شهادت ایرلو بزرگترین سند جنایت‌های رژیم سعودی است که در این سال‌ها علیه مردم بی‌گناه یمن انجام داده و می‌دهد.