ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی با تأکید بر همکاری با آمریکا برای پیشرفت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما به رایزنی از نزدیک ادامه می‌دهیم. بهترین آرزوها‌ برای راب (مالی)».
اکسیوس در گزارش خود مدعی شد که در مذاکرات میان نمایندگان ایران و عربستان در خصوص برقراری مجدد روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها بحث‌هایی صورت گرفته است و ریاض خواهان اقدامات عملی بیشتری شده است.
مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی گفت: آژانس هنوز در تلاش در روشن ساختن پاسخ‌های تهران درباره ابهامات باقی‌مانده در زمینه غنی سازی است و تهران نیز سانتریفیوژهای خود را به مکان امن‌تر انتقال می‌دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره وقفه ایجاد شده در مذاکرات وین پاسخ داد.
محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق صبح امروز (چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه) در راس هیأتی وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد شد.
مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر مقامات صهیونیستی به واشنگتن، به آن‌ها اطمینان داده که با آنچه تهدیدات ایران علیه رژیم صهیونیستی خوانده، مقابله می‌کند.
رژیم صهیونیستی به منظور سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های منطقه‌ای خود، عملیات روانی جدید اما ناشیانه‌ای را علیه ایران و محور مقاومت به راه انداخته و با درز خودخواسته اسرار نظامی و اطلاعاتی مدعی تقویت توانمندی‌های خود در منطقه می‌شود.
ماشین اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا با قدرت تمام در این زمینه فعال شده است و روسیه هدف اعمال تحریم‌ها و اقدامات تنبیهی متعددی قرار گرفته است، به طوری که در اندک زمانی، این کشور ایران را که متحمل بیشترین تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا شده است، پشت سر گذاشت.
رئیس جمهور آمریکا گفت، ایران دیگر از آمریکا نمی‌ترسد و چین نیز به آمریکایی‌ها احترام نمی‌گذارد.
دو هفته قبل بود که وزیر کشور در پاسخ به سؤالی در این خصوص که آیا هنوز تردد از مرزهای زمینی به سمت عتبات عالیات میسر نیست، به خلف وعده عراق اشاره کرد و گفت: «افرادی که ویزا داشته باشند می‌توانند از مرزهای زمینی به عراق بروند اما بنا بود که عراق لغو ویزا کند که البته خلف وعده کرده است.