ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک مقام رسمی آمریکا ادعای اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را مبنی بر اینکه اقدام ایران در غیرفعال کردن تعدادی از دوربین های نظارتی آژانس ضربه ای مرگبار برای روند مداکرات وین است، این ادعا را مردود دانست.
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، سازمان امنیت این رژیم در تلاش برای خنثی‌سازی «حمله انتقام جویانه ایران» در ترکیه است و هشدار سفر به ترکیه همچنان برقرار است.
یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان که در اجاره ونزوئلا است، با دستور آمریکا در فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس توقیف و گذرنامه‌های پنج خدمه ایرانی آن توقیف شده است.
رابرت مالی در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است، امروز صبح گفت‌وگوی عالی با چویی جونگ-کون، معاون وزیر خارجه کره جنوبی داشتم. ما به هماهنگی در تلاش‌ها در طیف گسترده‌ای از منافع مشترک در مورد ایران متعهد هستیم.
یک کارشناس سیاسی گفت: سفر آقای مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به ایران از نظر سیاسی نیز دارای اهمیت زیادی است ، این اولین سفر منطقه ای رئیس جمهور ونزوئلا به منطقه است ، سفری که در آن قرار است با روسای جمهور ترکیه، روسیه و ایران ملاقات و مذاکراتی انجام شود .
آلن پینکاس در روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: اگر سیاست واقعی محاسبات بایدن را تعیین کند، او باید مطمئن شود که عربستان سعودی هزینه سفر ریاست جمهوری را از قبل پرداخت می‌کند. این به معنای متعهد شدن به حداکثر افزایش تولید نفت بدون افزایش قیمت است.
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در سفری رسمی و در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران می‌‎آید.
سفارت ایران در آتن اعلام کرد: در پی پیگیری‌های فشرده، دادگاه تجدیدنظر یونان حکم دادگاه اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو و به لطف الهی کل محموله نفت مسترد خواهد شد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت که از دیدگاه آمریکا مسیر مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام از مذاکرات ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی جدا است.
عراق یک لایحه مالی اضطراری را برای پرداخت بدهی‌های خود به ایران تصویب کرد تا با ادامه روند واردات گاز مانع از تشدید قطعی برق در این کشور شود. این لاحیه همچنین شامل خرید غلات نیز می‌شود.