ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

عربستان و اردن در پایان سفر محمد بن سلمان به امان در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که حمایت از تلاش‌های بین المللی در راستای "ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای" امری ضروری است.
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره مسائل مختلفی از جمله نقش ایران در منطقه خبر داد.
نماینده روسیه در وین تصریح کرد که صدور قطعنامه علیه ایران با حمایت آمریکا و اروپا در شورای حکام آژانس یک اشتباه محاسباتی راهبردی بود.
معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور روابط عمومی جهانی با تکرار ادعاهای واهی دولت آمریکا در چارچوب سیاست ایران هراسی در منطقه و انداختن توپ در زمین ایران، درخصوص مذاکرات هسته ای گفت: هنوز پتانسیلی برای توافق با ایران هست اما این امر به تصمیم ایران بستگی دارد.
در حالی که همچنان حواشی های گزارش آژانس و نیز تصویب قطعنامه علیه ایران در جلسه شورای حکام ادامه دارد، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت پتروشیمی فن آوران سهامی عام، شرکت پتروشیمی خارک سهامی عام، شرکت پتروشیمی مارون و چندین شرکت چینی و اماراتی حامی این شرکت‌ها را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
شطرنج نظامی و هسته ای تهران و واشنگتن چه نتیجه ای دارد؟

بازی فشار و سازش ایران و آمریکا

هم آمریکا و هم ایران قصد ندارند پایان دهنده راه دیپلماسی باشند و می خواهند روزنه مذاکرات همچنان باز و زنده باقی‌ بماند.
وزیر امور خارجه پاکستان با اذعان به مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر مشکلات و تلاش برای پیشبرد نظام اقتصادی کشور، گفت: باید نحوه رونق معیشت و مقابله با تحریم‌ها را از ملت ایران بیاموزیم.
وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی به سوالی درباره تاثیر تحولات اخیر در همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای پاسخ داد.
نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نمی دانند پاسخ ایران به فعالیت های خرابکارانه اسرائیل چگونه خواهد بود و این باعث شده فعالیت نیروهای امنیتی صهیونیست آشفته باشد و نتوانند بر روی یک هدف تمرکز کنند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به تلاش این رژیم برای توسعه روابط با برخی کشورهای منطقه، خواستار تشکیل ائتلافی منطقه‌ای علیه ایران به رهبری آمریکا شد.
رئیس پیشین موساد در گفت‌وگویی مطرح کرد، با وجود اظهارات و اقدامات ضدایرانی اخیر رژیم صهیونیستی، ایران در پی انتقام از اسراییل و ایجاد بازدارندگی است.
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه مسائل کمی برای دست‌یابی به توافق نهایی در وین باقی‌مانده تصریح کرد که حل‌وفصل آن‌ها نیازمند حسن نیت و اراده سیاسی است.
رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به سه تهدید راهبردی علیه تل‌آویو، گفت که ایرانی‌ها تصمیم به انتقام از اسرائیل گرفته‌اند.