ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک رسانه انگلیسی به نقل از چند مقام مطلع از موضوع گزارش داده است، اتحادیه اروپا در حال بررسی راهکار قانونی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح تروریستی این اتحادیه است. اقدامی که به شدت از سوی فرانسه و آلمان حمایت می‌شود.
دشمنی که در سال 57 مدعی بود که کار جمهوری اسلامی نهایتا در 6 ماه نخست، تمام است و در ماه‌های گذشته نیز مدعی بود که جمهوری اسلامی بهمن 1401 را نمی‌بیند، حالا به جایی رسیده که برای یک ترقه‌بازی در گوشه‌ای از ایران، اینچنین دست‌و پا می‌زند تا آن را به‌عنوان موفقیت بزرگ، فاکتور کند.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه به حمله ناموفق به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان که شب شب گذشته اتفاق افتاد، واکنش نشان داد و گفت که این اتفاقات به سود منطقه نیست.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی امروز در سفر به تهران با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی می کند.

صبح روز جمعه، هفتم بهمن‌ماه یک فرد مسلح با انگیزه‌های شخصی وارد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد و سپس با شلیک گلوله به چند نفر  حمله کرد که در نتیجه آن یک نفر جان خود را از دست داد و دو نفر مجروح شدند.

درحالی که بسیاری از رسانه های خارجی سعی کردند ابعاد تروریستی- سیاسی به ماجرای حمله به سفارت آذربایجان در تهران بدهند،گزارش ها از انگیزه شخصی مهاجم حکایت دارد. او از ثبت شکایت‌ مفقودی همسرش در فروردین خبر داده بود.
دبیرکل ناتو طی روزهای اخیر دوباره بحث تهدید ایران و پهپادهای ایرانی را مطرح کرده است. هر چند که این برای چندمین بار است که این مساله از سوی ناتو مطرح می‌شود. از طرفی آمریکایی‌ها می‌‌گویند که تمرکزشان بر روی مسائل داخلی ایران است و دنبال مذاکره نیستند که به نظر می‌رسد دروغ می‌گویند و در ذهنشان به دنبال مذاکرات هستند.