ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما نتوانسته‌ایم فرهنگ غنی دفاع مقدس را آنچنان که رخ داده است به جوانان انتقال دهیم. هنر و زبان هنر یکی از بهترین ابزارهای انتقال این گنجینه‌ی عظیم برای نسل جدید است.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شصت و یکمین اجلاس سازمان حقوقی و مشورتی آسیا و آفریقا (آلکو) در بالی اندونزی، با «کامالین پینیتپوادال»، دبیرکل آلکو درخصوص تقویت همکاری‌های فیمابین رایزنی کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام خبر گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر امورخارجه ایران ‌خاطرنشان کرد که از تهران خواسته است تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه استفاده کند.
مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی درباره «اینترنت ماهواره‌ای استارلینک» خواستار «جرم‌انگاری خرید و فروش و بهره‌برداری از تجهیزات و اشتراک بدون مجوز» این نوع اینترنت شده است.
یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد، ایران از طریق سازمان ملل به رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس پیرامون تحولات جاری در فلسطین اشغالی در بیانیه‌ای تاکید کرد: اقدامات مستقلانه گروه‌های مقاومت پاسخی مشروع از سوی یک ملت ستمدیده در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی می‌باشد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان در بیانیه‌ای به اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین و کشتار مردم غزه تاکید کرد: باید با توقف سریع قتل عام مردم بی گناه از توسعه ابعاد منطقه‌ای و جهانی این جنایت جلوگیری کرد.

واکنش کاخ سفید به شایعات علیه ایران؛

ایران در برنامه‌ریزی حملات حماس نقشی ندارد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفیداظهار کرده است که ما هیچ مدرکی ندیده‌ایم که نشان دهد ایران در برنامه‌ریزی حملات بسیار پیچیده حماس، تامین منابع و آموزش در حملات اخیر نقش داشته است.
رهبر شیعیان نیجریه در بدو ورود به تهران با تشکر از شرکت کنندگان در مراسم استقبال از وی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: بسیار خوشحالم که امروز چنین جمعیتی از مقاومت حمایت می‌کند و جز تشکر از شما عزیزان حرفی ندارم.