ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعزام هیات پارلمانی ایران به ونزوئلا با درخواست این کشور برای نظارت بر انتخابات پارلمانی جهت رفع اتهامات آمریکایی‌ها خبر داد.
ظریف خطاب به همتای آلمانی:

دست از نقض برجام بردارید

وزیر امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت : به تعهدات خود ذیل قطعنامه شورای امنیت پایبند باشید و دست از نقض برجام بردارید.
فرمانده پدافند ارتش:

رصد دشمنانمان فرامرزی است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر برخورداری این نیرو از پیشرفته‌ترین سامانه‌های راداری، موشکی و جنگال گفت: امروز بر لبه تکنولوژی و دانش حرکت می‌کنیم و قادریم دشمنان‌مان را فراتر از مرزها رصد کنیم.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش بررسی ابعاد پنهان و محورهای سند ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار اعلام کرد: با اجرایی‌شدن این سند، آرزوی دیرینه تحقق جهانی یکپارچه و واحد با محوریت کشورهای غربی و اقتصاد سرمایه‌داری و نظام سیاسی ـ فرهنگی لیبرال یک گام بیشتر به تحقق نزدیک می‌شود.
گفتگوی پرسون با عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نگاهی به ضعف‌های ساختاری و نقاط ابهام برجام

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، برجام متن ضعیفی داشت اما متأسفانه تیم مذاکره کننده دوست ندارند ضعف‌های برجام را ببینند. برجام مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد. ما به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل شروع به زیاده‌خواهی کرد و ما را تروریست خواند و تحریم‌های حقوق بشری اضافه کرد و هر روز افراد و مؤسساتی را به لیست تحریم اضافه نمود و کار را به جایی رساند که شخص رئیس جمهور گفت کار از تحریم گذشته است و وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم.
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

لزوم هم صدایی مجلس و دولت در لغو تحریم‌ها

مجلس و دولت باید در برابر دنیا یک صدا باشند و آن یک صدا هم برداشتن تحریم‌ها و متعهد شدن طرف‌های غربی به تعهدات‌شان در موضوع برجام است. از دولت توقع داریم که با مجلس شورای اسلامی و ملت ایران هم صدا باشد و تمام قد از این مصوبه مجلس شورای اسلامی که در راستای کمک به دولت و کمک به نظام و کشور است، حمایت کند.
امیرعبداللهیان با اشاره به قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها:

باید «اسلحه تحریم» را از دست تروریست های کراوات زده گرفت

دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین الملل با اشاره به قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: با همبستگی داخلی و عزمی ملی و جهانی باید اسلحه تحریم را از دست تروریست‌های کراواتی و ادکلن زده گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ایران قبلاً حسن نیت خود را در برجام ثبات کرده و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این گفته را تأیید می‌کند، خاطرنشان کرد که اکنون نوبت آمریکاست که به تعهدات خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کند.
جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بار دیگر بر موضع خود در مورد بازگشت به برجام تاکید کرد و در عین حال آن را کاری دشوار دانست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که در صورت عدم اجرای تعهدات و رفع کامل تحریم‌ها از سوی کشورهای ۱+۴ دولت باید گزارش دقیقی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند
بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم

ترور شهید فخری زاده را محکوم میکنیم

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه ای ترور فخری زاده دانشمند هسته ای دفاعی کشورمان را محکوم کرد.
در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری‌زاده مطرح شد؛

امیرحاتمی: هیچ جنایتی بی‌پاسخ نخواهد ماند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی گفت: هیچ جنایت، هیچ ترور و کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و جنایتکاران باید بدانند که به سزای عملشان خواهند رسید.
یادداشت/ جنایت‌هایی در سطح ترور دانشمند شهید فخری‌زاده که در قالب تروریسم دولتی، با تایید مقامات امریکایی، همکاری مستقیم رژیم صهیونیستی و استفاده از گروه تروریستی منافقین در خاک جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد در کمال تاسف به امری عادی برای نظام بین‌المللی بدل شده است...
دیپلمات سابق و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

ترور شهید فخری زاده اشتباه فاحش دشمن بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گقت: باید در فرصتی مناسب سخت ترین انتقام را بگیریم تا دشمن از کار خود پشیمان شود و برای آنکه از تکرار این اقدام جلوگیری کنیم باید امنیت داخلی را افزایش دهیم.
رییس جمهوری در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسوولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولین مربوطه به موقع و مناسب، پاسخ این جنایت را خواهند داد.
رضایی در نامه ای به رییس جمهوری؛

سازمان‌های اطلاعاتی نفوذی‌ها را شناسایی کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به حسن روحانی خواستار آن شد که سازمان‌های اطلاعاتی کشور موظف شوند منابع اصلی و نفوذی‌های سازمانهای جاسوسی را شناسایی و شیوه های شکل گیری تیم های ترور و سرپل های همکاری آنها با یکدیگر را کشف و خنثی کنند.
سازمان آگهی های پرسون