ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: حفاظت از قهرمانان نظامی که از آزادی‌های ما دفاع می‌کنند، یک اولویت مقدس است. شبه نظامیان تحت حمایت ایران امکاناتشان برای حملات تهدیدکننده علیه نیرو‌های آمریکایی و همچنین متحدانمان استفاده می‌کردند.
با محوریت بازگشت آمریکا به برجام صورت می گیرد؛

دیدار و گفتگوی بایدن و رئیس رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رویترز گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا قرار است با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کند و موضوع بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و برنامه هسته‌ای ایران از موضوعات گفت‌وگوی آن‌ها خواهد بود.
ترامپ درانتقاد به تلاش دولت بایدن برای بازگشت به برجام:

اگر در انتخابات تقلب نشده بود یک هفته‌ای با ایران توافق می‌کردم!

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از تلاش های دولت بایدن برای بازگشت به برجام گفت که اگر او مجددا رئیس جمهور شده بود ظرف یک هفته با ایران به توافق دست یافته بود.
کارشناس و تحلیلگر رسانه در گفتگو با پرسون؛

پشت پرده سیاه‌نمایی رسانه‌های غربی علیه ایران

اصرار رسانه‌های غربی بر سیاه‌نمایی، نشان‌دهنده این است که هدف نظام و سلطه امپراتوری غرب این است که جمهوری اسلامی ایران را یک کشور غیرقابل گفت‌ وگو، غیرقابل تحمل، تنش‌زا و کشوری از این دست نشان دهد.
اگر دارای موشک‌های بالستیک با برد دو هزار کیلومتر باشند، هدف تنها اسرائیل نیست، اسرائیل نزدیک‌ترین است، اما برد آن به اروپا و آن سوی آن نیز می‌رسد.
یک روزنامه روسی در سرمقاله خود عنوان کرده است که سه کشور ایران، ترکیه و روسیه همگرایی نامتحدی را شکل داده اند که به تغییر نظم جهانی می‌انجامد که بر اساس مدل اوراسیایی روابط بین الملل نوشته شده است.
سران اروپا تاکید کردند؛

همکاری با روسیه برای احیای برجام

سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با وجود مخالفت برای دیدار با پوتین، با صدور بیانیه‌ای بر اهمیت همکاری و تعامل با مسکو در خصوص حوزه‌های مشترک‌المنافع از جمله احیای برجام تاکید کردند.