سایر حوزه‌ها

برای باخبر شدن از آخرین اخبار فرهنگی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات امام خمینی (ره) به قرآن کریم گفت: حضرت امام (ره) قرآن را از مهجوریت خارج کرد که بخشی از آن به حاکمیت قرآن بر قانون اساسی و قوانین کشور مربوط است.
معاون شهردار اصفهان در اختتامیه جشنواره کمانک:

مدیریت شهری باید دنیای کودکانه را بشنود

دومین دوره جشنواره ملی نقاشی و مجسمه‌سازی کمانک اصفهان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
هشدار معاونت مطبوعاتی به مدیران مسئول رسانه‌ها؛

رسانه‌ها حق ندارند مطلبی علیه کاندیدا منتشر کنند

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، در اطلاعیه‌ای مدیران مسئول رسانه‌ها را به رعایت دقیق ماده ۷۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

اولین همایش ملی زاگرس‌نشینان با محوریت پاسداشت مقاومت و پایداری زاگرس نشینان با حضور نخبگان ۱۵ استان زاگرس نشین ۴ خرداد در تهران برگزار شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حمایت از بخش فرهنگی کشور که بیش از سایر اقشار آسیب دیده‌اند، صرفا در حرف و روی کاغذ بی معناست. ضمن این که پرداخت وام و رفع تکلیف در این زمینه نیز رضایت بخش نیست.

منصور گلناری، مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان در نشست گفت‌وگو و ارائه‌ی گزارش عملکرد صد روزه‌ی خانه مطبوعات استان اصفهان که در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای ما این است که سطح توقع و انتظارات اعضای خانه مطبوعات را منطقی کنیم.
یک مدرس و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی گفت: داشتن کتابخانه های زیبا و مجلل و قفسه های بزرگ و مملو از کتاب نشانه دانایی نیست، بلکه خواندن کتاب و درک محتوای آن است که آگاهی ما را بالا می برد.
هرمزگانی‌ها امروز کسی را به خاک می‌سپارند که فرهنگ استانشان تا همیشه مدیون زحمات اوست. منصور نعیمی عکاس، سینماگر، نویسنده، پژوهشگر و در یک کلام مردی از جنس هنر بود که دل در گرو دیار نخل و شرجی و پیشینه فرهنگی آن خطه از ایران داشت. مردی که تمام دردها از جمله سرطان را پشت لبخند شیرین همیشگی‌اش پنهان کرد و ایستاد تا فرهنگ و هنر هرمزگان بارورتر شود.
حمید شکری خانقاه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

ناکارآمدی رسانه‌های سنتی با شیوع کرونا نمایان شد

یک استاد حوزه ارتباطات با بیان این که کرونا باعث کرونایی شدن رسانه‌ها شد؛ گفت: این به معنای نمایان شدن ناکارآمدی رسانه‌ها است. همچنین هنرمندانی که ادعای مردمی بودن داشتند، موقعیت خود را از دست دادند و مانند طبل تو خالی، در این زمان خاص که جامعه بیشتر از هر زمانی به حضور حمایتگرانه آنها نیاز داشت؛ به جز تعدادی اندکی، واقعیت آنها برای جامعه آشکار شد.