کتاب و ادبیات

برای باخبر شدن از آخرین اخبار انتشارات ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

کتاب حقوق رقابت و آیین دادرسی آن، از تازه ترین انتشارات پژوهشگاه قوه قضائیه به قلم دکتر عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور است که به مطالعه و بررسی جامع موضوع مبانی حقوق رقابت، اهداف و کارکردهای آن و ... می پردازد.
شهلا لاهیجی نویسنده، مترجم، نخستین ناشر زن ایرانی و مدیر مسئول انتشارات روشنگران و مطالعات زنان درگذشت.
سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اتهام منصور قنواتی مدیرمسئول روزنامه «کارون»، نشر مطالب خلاف واقع و شایعات موضوع شکایت اداره کل اطلاعات خوزستان بود.
کمتر کسی است که ابوالقاسم فردوسی حکیم سخن را نشناسد و اشعاری از شاهنامه را نخوانده باشد. احتمالا با این شاعر شیرین سخن تا حدودی آشنا هستید و برخی از اشعار او را مانند داستان زال و رودابه، رستم و سهراب، بیژن و منیژه، بیژن و گرازان، کرم هفتواد و ... را خوانده اید.
در ادامه ۵ مورد از بهترین کتاب‌هایی که در شناخت عادت‌ها و تغییر و جایگزینی عادت‌ها و در نتیجه هموارتر شدن مسیر موفقیت، موثر هستند را معرفی می‌کنیم.
پای برتر بیشه عنوان کتابی است از نشر نیستان هنر شامل دو فیلمنامه کوتاه از سیروس همتی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون.
بزرگترین گردهمایی هنرمندان پیشکسوت به مناسبت پاسداشت آیین فرهنگی شب یلدا با حضور ۳۵۰ تن از هنرمندان پیشکسوت کشور برگزار شد.

اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد و جشن صد سالگی تولد جلال آل احمد با عنوان «یک قرن جلال» چهارشنبه ۶ دی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متولی حوزه چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما از ظرفیت همه دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادها برای پیشرفت این صنعت بهره خواهیم برد.