قرآن و عترت و حج

برای باخبر شدن از آخرین اخبار مذهبی ایران، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با اشاره به جایگاه مهدویت در اعتقادات شیعی خاطر نشان کرد: امروز مهدویت مورد تهاجم و تعرض دشمن است. بدانید که عزت، آبرو و اصالت حوزه علمیه، مرجعیت و ولایت فقیه به مهدی آل محمد (عج) است.
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم:

نمی‌توان و نباید مردم را نادیده گرفت

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر از تمامی مسئولینی که برای انقلاب اسلامی گامی برداشته‌اند، گفت: برای اینکه احکام الهی در جامعه اجرا شود باید همراهی و پذیرش عمومی در جامعه رقم بخورد. نمی‌توان و نباید حضور مردم را نادیده گرفت؛ چرا که حضور مردم کلید و رمز موفقیت‌هاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیروز سازمان حج اعلام کرده کسانی که بخواهند، پول به آنها برمی‌گردد و هیچ مشکلی وجود ندارد. هماهنگی ها لازم در این زمینه انجام شده است.
قرار بود بعد از ۸ سال، اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده از سرگرفته شود اما همه پروازها از ۱۳ دی ماه لغو شد و مسئولان از "ایجاد مشکل فنی" در اعزام زائران سخن می‌گویند که زمان برطرف شدنش هم نامشخص است.
حدیث روز؛

ثمره عفو و گذشت

رسول اللّه صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی به ثمره عفو و گذشت اشاره کرده‌اند.
شمار ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع ۱۴۰۳ پس از گذشت چهار روز به حدود ۷۴۸۰ نفر رسید. ثبت‌نام در کاروان‌های حج از میان اولویت‌های فراخوانده‌ شده همچنان ادامه دارد.
باید در نشست های تخصصی و بررسی­ های علمی به این سؤال پاسخ داد که چرا رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را که به طور طبیعی کار نویسندگان، سخنرانان و تحلیلگران است، بر دوش مداحان و ستایشگران می‌گذارند؟
امام حسن مجتبی علیه السلام در روایتی به بیان ثمره بخشش قبل از طلب کردن اشاره کرده‌اند .
حدیث روز

عاقبت ناسپاسی

أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی عاقبت ناسپاسی را بیان کرده اند .
وزیر ارشاد امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، از اختلاف فنی به عنوان دلیل تعویق پروازهای حج عمره نام برد و گفت: مسئله جدی نیست و بین سازمان هواپیمایی دو کشور باید حل شود.