موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران در آستانه فرارسیدن اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) چند ویژه‌برنامه موسیقایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند.

چند روز پیش همایون شجریان از بازخوانی و انتشار دو قطعه مشهور کُردی به نام «شیرین سوزه» و «مینا» به گویش کردی و با تنظیم آرش گوران خبر داد.

انتشار تصویری از اکبر عبدی بازیگر طناز مشهور سینما و تلویزیون ایران در کنار معین اصفهانی خواننده لس آنجلسی و مقیم آمریکا به سوژه کاربران فضای مجازی بدل شده است.

بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یکشنبه ۶ شهریورماه با حضور مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و هنرجویان جشنواره، پس از ادای دین به شهدا و حضور بر سر مزار شهدای گمنام اردوگاه شهید باهنر، آغاز به کار کرد.
مهدی جلالی( آهنگساز و نوازنده‌ی ایرانی) امسال در فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر در دوسالانه‌ ونیز حضور دارد و به اجرای قطعه‌ای از ساخته‌های خودش می‌پردازد.
پیمان بزرگ‌نیا پژوهشگر و نوازنده موسیقی نواحی از تدوین مجموعه قطعات اجراشده کنسرت‌های گروه «سازینه» در قالب یک آلبوم موسیقی خبر داد.
در آستانه افتتاح خط ریلی مشهد-کربلا

ارادت موسیقایی به امام رضا(ع)

علی رمضانی سرپرست گروه تواشیح الزهرا(س) در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه آیینی از تولید یک نماهنگ به مناسبت افتتاح خط ریلی مشهد مقدس به کربلای معلی خبر داد.
اول شهریور ماه زادروز نوازنده چیره دست تار و آهنگسازی یگانه به اسم استاد حسین علیزاده است و به همین منظور کیهان کلهر برای زادروز این هنرمتد نوشته ای منتشرکرد.
حواشی مربوط به پایان زندگی مشترک جرارد پیکه و شکیرا هنوز ادامه دارد و مدافع بارسلونا پس از 12 سال زندگی در کنار خواننده آمریکایی از او جدا شد اما دو فرزندی که حاصل این زندگی بود، باعث ادامه‌دار شدن حواشی مربوط به این جدایی پرسروصدا شد.
«ننه حسن» که با نقاشی هایی که در سن 70 سالگی کشید معروف شد شب گذشته - دوشنبه - ۳۱ مرداد ماه دارفانی را وداع گفت.
امیر تتلو با حرفایش در یوتیوب جنجال جدیدی به راه انداخت و اعلام کرد در کنسرتش با تفنگ خودش را خواهد کشت.