به بهانه چهارمین سال درگذشتش

یادی از «بهنام صفوی» ستاره جوان موسیقی پاپ

در یادداشت زیر یادی از بهنام صفوی، ستاره جوان موسیقی پاپ می کنیم که چهار سال پیش در چنین روزی درگذشت.
تصویر یادی از «بهنام صفوی» ستاره جوان موسیقی پاپ

به گزارش سایت خبری پرسون، سال ۱۳۸۵ هنگامی که بهنام صفوی نخستین آهنگ خود با عنوان «تمنا» را منتشر کرد، گمان نمی‌کرد استقبال مخاطبان، مسیر زندگی اش را به سمت خوانندگی تغییر دهد، اما انگیزه او راه را برای تولید آلبوم شخصی اش هموار کرد.

سال ۱۳۸۸ که نام بهنام صفوی با انتشار آلبوم «عشق من باش» بر سر زبان‌ها افتاد، حواشی آن بر متن پیشی گرفت. صحبت بر سر خواننده‌ای بود که صدایش شباهت زیادی با رضا صادقی داشت، اما کشاکش بر سر مفهوم «تقلید» و «شباهت» بود.  در ابتدای راه هر رشته هنری، تقلید امری مرسوم و ناگزیر است، اما آنچه وجود داشت، نزدیکی تنالیته صدای صفوی با رضا صادقی بود. گواه این واقعیت، واکنش مثبت رضا صادقی در نخستین ساعات انتشار آلبوم بود که با تماس تلفنی خود به بهنام صفوی ثابت کرد نه تنها ردی از تقلید در آثار او نمی‌بیند بلکه در تعدادی از قطعات،  تحسین برانگیز است.

بهنام صفوی پیش از انتشار نخستین آلبوم خود، مشغول آهنگ سازی و تنظیم بود. او که موسیقی را از کودکی به شکل خودآموز و تجربی با ساز پیانو آغاز کرده بود، در ادامه به ساز‌های کوبه‌ای و گیتار نیز مسلط شد. آهنگ سازی و تنظیم سه قطعه از آلبوم «کما»‌ی حمید عسکری، یک قطعه مذهبی با عنوان «ماه غریب (بوی سیب و حرم حبیب)» و چندین قطعه در حوزه کودک از جمله آهنگ معروف «عروسک چیه و چرا»، «رنگین کمان ۳ و ۴» و «عروسک چشم عسلی» از جمله آثاری بود که به شکل حرفه‌ای پیش از خوانندگی تولید کرده بود.

کار تیمی را از شانزده سالگی در حالی که جوان‌ترین رهبر ارکستر محل زندگی اش یعنی ماهشهر بود، تجربه کرد و با خوانندگان بومی منطقه همراه شد. سال ۱۳۸۵ هنگامی که نخستین آهنگ خود با عنوان «تمنا» را منتشر کرد، گمان نمی‌کرد استقبال مخاطبان، مسیر زندگی اش را به سمت خوانندگی تغییر دهد، اما انگیزه او راه را برای تولید آلبوم شخصی اش هموار کرد. در سال ۱۳۸۸ با عرضه آلبوم «عشق من باش»، تبدیل به پدیده پاپ در آن سال شد.

سه سال بعد در سال ۱۳۹۱ با آلبوم «آرامش» به بازار موسیقی برگشت، اما لذت بازخورد‌های خوب هواداران مغلوب اخبار ناخوشایند شد. ضایعه مغزی، میهمان ناخوانده او در سال‌های اوج فعالیت هنری اش شد. به موازات درمان، دست از فعالیت موسیقی خود برنداشت و در سال ۹۳ آلبوم «فوق العاده» را روانه بازار کرد، اما در سال ۱۳۹۴ ناگزیر تن به تیغ جراحی داد و در ادامه درمان، تحت دوره‌های شیمی درمانی و پرتودرمانی قرار گرفت.

مستندات پزشکی خبر از بهبود شرایط و کنترل پیشرفت بیماری می‌دادند و به لطف انرژی مثبت طرف دارانش بود که در سال ۹۵ آلبوم «معجزه» را منتشر کرد، اما در سال ۹۶ با برگشت بیماری، ناچار شد به آلمان سفر کند و در بیمارستان INI شهر هانوفر تحت جراحی قرار گیرد. طولی نکشید که پس از بهبود و بازگشت به ایران، بار دیگر در تهران بستری شد و به علت آلودگی هوا به اصفهان انتقال یافت. در ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ در بیمارستان میلاد این شهر، پس از شش سال صبوری و تحمل بیماری درگذشت و به خاک سرد بهشت معصومه (س) شاهین شهر سپرده شد و در یاد‌ها روشن و زنده باقی ماند.

منبع: شهرآرانیوز

485123