موسیقی و تجسمی

برای باخبر شدن از آخرین اخبار موسیقی و هنرهای تجسمی ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

روز جمعه (هفتم مهرماه) فریدون ناصحی از نوازندگان پیشکسوت پیانو تازه‌ترین رسیتال پیانوی خود را باعنوان «شب شوپن و لیست» در تالار وحدت برگزار خواهد کرد.
تعدادی از گروه ها و هنرمندان فعال حوزه موسیقی طی ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در تالارهای مختلف ویژه برنامه هایی را به مناسبت این روزهای گرامی پیش روی مخاطبان قرار دادند.

سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی بعد از مدت‌ها کم کاری در عرصه تولید و عرضه آثار موسیقایی، تک آهنگ «خشکسالی» را منتشر کرد.
۴۰ نفر از نوازندگان اخراجی ارکستر سمفونیک تهران که البته با دستور فوری وزیر فرهنگ به ارکستر باز خواهند گشت، با همراهی تعدادی دیگر از هنرمندان موسیقی کلاسیک در قالب یک ارکستر بزرگ به رهبری عرفان وکیلی روی صحنه رفتند.
محسن چاوشی (خواننده مطرح موسیقی پاپ) در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود، تک‌آهنگ «زخم کاری» را در قالب تیتراژ فصل دوم سریالی به همین نام منتشر کرد.

روز جمعه هفتم مهر ماه فریدون ناصحی از نوازندگان باسابقه کشورمان تازه ترین رسیتال پیانوی خود را در تالار وحدت برگزار خواهد کرد.

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نقاشی، تا ۳۰ شهریورماه مهلت دارند تا آثار خود در دو موضوع‌ «دنیای لنگه به لنگه» و «عجیب‌ترین نقاشی دنیا» را به دومین دوره فستیوال نقاشی «دنیای لنگه به لنگه» ارسال کنند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: موضوع بحث ما اجرای موسیقی پاپ و حواشی خاص آن در حریم حرم امام رضا(ع) بود و گرنه در مشهد کنسرت موسیقی سنتی و مقامی به جز ماه محرم و صفر همیشه برگزار می‌شود.
ستاره سریال محبوب «بازی تاج‌وتخت» از همسرش جدا می‌شود:

جدایی خانم بازیگر از آقای خواننده!


در عکس‌های پاپاراتزی‌ها که دوست‌داشتنی و خوب و خوش به نظر می‌رسیدند؛ عاشق و معشوق، دل و دلدار، لیلی و مجنون. ولی حالا شایعاتی از به پایان رسیدن رابطه عاشقانه زوج مشهور دنیای هنر و سرگرمی خبر می‌دهد.
شامگاه چهاردهم شهریورماه کتاب «موسم شور و نوا» همزمان با فرا رسیدن شب اربعین حسینی با مدیریت محسن شریفیان طی یک مراسم متفاوت در قالب آیین سوگواری مسجد سیدالشهدا (ع) بوشهر رونمایی می‌شود.

«مناقب خوانی در ایران» محصول جدید مرکز موسیقی حوزه هنری طی روزهای اخیر با پژوهش هوشنگ جاوید از مدرسان و محققان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار گرفت.