لغو اجرای یک پیانیست به دلیل حمایت از فلسطین

ارکستر سمفونی ملبورن استرالیا، اجرای یک پیانیست را به دلیل حمایتش از مردم فلسطین و مصاحبه علیه رژیم صهیونسیتی لغو کرد.

تصویر لغو اجرای یک پیانیست به دلیل حمایت از فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، ارکستر سمفونیک ملبورن (MSO) رسیتال آتی پیانیست تحسین شده جیسون گیلهام را پس از اظهار نظر وی در مورد جنگ غزه لغو کرد.

وی روز یکشنبه یک قطعه را در یک نمایش تالار ارکستر سمفونیک ملبورن اجرا کرد که توسط آهنگساز دیگری به عنوان ادای احترام به مطبوعات فلسطین نوشته شده است.

این موسیقی‌دان بریتانیایی-استرالیایی قرار بود روز پنجشنبه دوباره روی صحنه برود، اما مسئولان ارکستر سمفونیک گفته‌اند که پس از معرفی این قطعه توسط گیلهام با بیان اینکه اسرائیل بیش از ۱۰۰ روزنامه نگار را کشته است، درباره این موضوع تجدیدنظر می‌کنند.

سخنگوی گیلهام به ای بی سی گفت: در مورد تصمیم برای کنار گذاشتن او به دلیل احترام به ارکستر سمفونیک ملبورن و رابطه مستمرش با آنها اظهار نظر نخواهد کرد.

گیلهام که در وب سایت ارکستر سمفونیک ملبورن به عنوان به عنوان «یکی از بهترین پیانیست های نسل خود» معرفی شده است، در استرالیا متولد شد اما در انگلستان زندگی می کند.

او در کنسرت روز یکشنبه در سالن ایواکی، مجموعه ای از آثار از بتهوون تا شوپن را اجرا کرد.

آقای گیلهام قبل از شروع قطعه حمایت از فلسطین گفت: در ۱۰ ماه گذشته، اسرائیل بیش از ۱۰۰ روزنامه نگار فلسطینی را کشته است.

وی افزود: هدف این اقدام هدفمند، برخی از روزنامه نگاران برجسته بوده اند که با وسایل نقلیه مطبوعاتی مشخص و یا جلیقه‌هایی با آرم مطبوعات در حال حرکت بودند.

وی افزود: کشتن خبرنگاران در حقوق بین‌الملل یک جنایت جنگی است و برای جلوگیری از مستندسازی و پخش جنایات جنگی در جهان انجام می‌شود.

ارکستر سمفونیک ملبورن در ایمیلی به مشتریان خود اظهار داشت: آنها از اظهارات گیلهام چشم‌پوشی کرده اند اما او آنها را در «وضعیت دشواری» قرار داده است.

این بیانیه اعلام کرده است: ارکستر سمفونیک ملبورن استفاده از صحنه خود را به عنوان بستری برای بیان نظرات شخصی تایید نمی‌کند.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، یک سازمان مستقل که آزادی مطبوعات را ترویج می‌کند، گزارش می‌دهد که ۱۱۳ نفر از حدود ۴۰ هزار کشته شده در جنگ غزه روزنامه‌نگار بودند.

سخنگوی ارکستر سمفونیک ملبورن در بیانیه ای که به رسانه های محلی داده است، گفت: اظهارات آقای گیلهام فراتر از محدوده قراردادش بود.

این تصمیم واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است. گرگ بارنز، وکیل بلندپایه، گفت: لغو این اجرا «واقعاً وحشتناک» بود.

منبع: ایرنا

740940