سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

پیرو نشست و همفکری مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تصمیم بر برگزاری بخش ویژه مسابقه نمایشنامه‌نویسی با نام «ساختار فرهنگی» به دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره اضافه گردید.
به فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان، فعالیت سینماها از ساعت ۱۹ چهارشنبه ۴ مرداد تا پایان روز یکشنبه ۸ مرداد به مدت چهار روز متوقف خواهد شد.
در فاصله دوماه باقی مانده تا برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تغییرات مدیریتی و میزان تولیدات سینمای کودک و نوجوان، چگونگی برگزاری دوره سی‌وپنجم این جشنواره بین‌المللی را با ابهام‌هایی روبرو کرده است.

در یک بیانیه مشترک هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور، بی‌حرمتی مجدد به آیه‌های قرانی را محکوم کردند هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور، در واکنش به بی‌حرمتی مجدد به قرآن و مقدسات دینی مسلمانان جهان وعدم واکنش کشور سوئد به این اقدام شنیع، این عمل قبیح را محکوم کردند.

محمدعلی نجفی رئیس پیشین هیات مدیره خانه سینما با بیان اینکه ذات سینما سیاسی است، گفت: همه دنیا با سینما مساله دارند، برای این که سینما تنها هنری است که مولود مدرنیته است. 

فروش ۱۰.۵ میلیون دلاری در سراسر جهان

«اوپنهایمر» بالیوود را شوکه کرد

فیلم «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان بزرگترین افتتاحیه هالیوودی را در هند رقم زد و به فروش ۱۳ کرور روپیه‌ای(هر کرور یک میلیون روپیه) در روز نخست دست یافت.
فروش سینما‌ها تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲، ۸۰ درصد جلوتر از سال گذشته است. ۳۲ فیلم در این مدت نمایش داشتند که توانستند با جذب ۹ میلیون مخاطب، به گیشه حدودا ۳۸۸ میلیارد تومانی برسند.

از جمله فیلم های در حال اکران سینما فیلم سینمایی تصور با بازی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان است. در یادداشت زیر به این فیلم پرداختیم.