منتقدان سینما درباره بازی «سپیده آرمان» چه گفتند؟

در مطلب زیر به بررسی نقد و نظرات منتقدان و صاحبنظران سینما درباره بازی «سپیده آرمان» در فیلم آهو پرداختیم.
تصویر منتقدان سینما درباره بازی «سپیده آرمان» چه گفتند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شمایل یک ستاره چند هفته ای است که فیلم سینمایی آهو به نویسندگی و بازی سپیده آرمان و به کارگردانی هوشنگ گلمکانی بر پرده سینماهای کشور جا گرفته است. از ابتدای اکران تا به امروز، منتقدان و اهالی سینما نظرات متعددی درباره حضور سپیده آرمان در قامت بازیگر اصلی فیلم سینمایی آهو منتشر کرده‌اند و بر این باورند که حضور آرمان در آهو خبر از تولد ستاره‌ای جدید در عالم بازیگری سینما می‌دهد، در این گزارش به بررسی این نظرات می‌پردازیم‌.

خسرو دهقان: نمایش درست معصومیت

بازیگر نقش یک فیلم «آهو»، چهره جدیدی است؛ سپیده آرمان که همزمان با بازیگری، نگارش فیلمنامه را نیز بر عهده داشته. سپیده آرمان فیلمنامه خوبی با تم سهل و ممتنع نوشته، فیلمی که در ظاهر ساده است اما در معنا نه، و به درستی از پس درآوردن این تم برآمده است. آرمان بازی روان قابل قبول و به اندازه ارائه کرده است. آهو سمبل معصومیت، مهربانی، آرامش، عشق و خوی خوش است و سپیده آرمان به درستی توانسته که این خصوصیات آهو را در قامتی انسانی و در جایگاه این نقش، به تصویر دربیاورد‌ و ما با دیدن او با قصه و فیلم مواجه درستی خواهیم داشت.

مصطفی جلالی فخر: زنی شبیه زنان فیلم های آنتونیونی

زنِ محوری فیلم آهو، شبیه زنان آنتونیونی، بدون خشم و نفرت و جدال تمام مردان مشتاق خود را پس می‌زند و سپیده آرمان در نقش اصلی فیلم آهو از پس نقشی که قرار بوده سرد و ساکت و در خود فرو رفته باشد برآمده است.

حسین مسافر آستانه: بازی تحسین برانگیز، روان و بدون اغراق

نکته‌ای که بیش از هر چیز در فیلم عاشقانه آهو توجه برانگیز است بازی روان و بدون اغراق "سپید آرمان" است. آرمان را در مقام نویسنده و بازیگر تئاتر می‌شناختم و با دیدن بازی تاثیرگذارش در آهو شوکه شدم. ظاهری آرام و باطنی خروشان از عشق، بدون هیچ رفتار گزافه‌ای، این جنس از بازی نیازمند سال‌ها تجربه است و آرمان گویی سال‌ها تجربه بازیگری داشته که توانسته است چنین تاثیرگذار و تحسین برانگیز ظاهر شود. در این فیلم با موقعیت‌هایی از عشق روبرو هستیم که هیچ یک را گریزی از آن نیست و آرمان در کنار بازیگرانی چون رضا کیانیان، علی مصفا و حامد کمیلی و هم اندازه و به دلیل موقعیت محوریش بی‌اغراق گاه درخشان‌تر ظاهر می‌شود.

محمد محمدیان: اجرای درست آرامش و سکون آهو

حکایت غریبی از عشق و خاطره و دلتنگیست و سپیده آرمان در نخستین حضور سینمایی اش در نقش پروانه، آرامش و سکون عاشق تنهایی را که فیلم از او طلب کرده به درستی تقدیم بیننده‌اش کرده است.

رحمت امینی: تجلیِ باشکوهِ بازیگری در فیلم "آهو"

شاهد ظهور و حضور یک بازیگر زنِ جوان هستیم که از قضا نویسنده فیلم نامه هم هست، بازیگری که به نظر من اگر با همین دقت و تلاش پیش برود و امکان و فرصت بازی پیدا کند، می‌توانیم بگوییم سینمای ایران صاحب یک بازیگر دارای رنگ و بوی خاصی از بازیگری شده است. "سپیده آرمان" تمام تلاشش را به کار برد که حضوری موثر و صحیح در فیلم آهو داشته باشد و به باور من توانست به هدفش برسد. "سپیده آرمان" در این فیلم در برابر بزرگان عالم سینما که نقش‌های مقابل او را بازی کرده‌اند و از قضا سابقه درخشان تئاتری هم دارند مانند آقای رضا کیانیان، بسیار خوب ظاهر شده و نه تنها در نوع داد و ستد بازیگری در مقابل بازیگران مقابلش کم نیاورده است، بلکه با اعتماد به نفس بالایی توانسته کاراکتر آهو را باشکوه متجلی کند.

پرویز دوایی: بازی راحت و بی اغراق

فیلم آهو؛ خوش لحن و خوش نما است و بازیگرها همه خوب انتخاب شده‌اند و راحت و بی‌اغراق هم رفتار می‌کنند.

محسن بیگ آقا: آرمان و فهم و اجرای درست نقش

نقش اصلی فیلم آهو را در فیلم سپیده آرمان بازی می‌کند که قبلاً در چند فیلم کوتاه بازی کرده بود، این بار او در اقتباس ادبی و نوشتن فیلمنامه نیز نقش داشته که مشخص است در شناخت و فهم درست نقش کمکش کرده است.

بهنام منوچهری شمایل بینوش وارِ آرمان

در آهو آرمان در ایفای نقش پروانه به دلیل شناخت عالی خود از شخصیت (چرا که خودش آن را به تحریر درآورده)، به خوبی توانسته با خیال پردازی، احساسات خود را فراخواند و در سبک آدلر گام بردارد. آرمان در اجرای احساست درونی پنهان نقش، موفق ظاهر شده و توانسته بدون بروز احساسات شدید، همیشه قالب حسی زن تنها، شهری، افسرده و ساکت را حفظ کند. قالبی مشابه با نقش ژولی در فیلم آبی کیشلوفسکی ( با بازی ژولیت بینوش) که تا انتهای داستان همان ضربان آرام را نگه می‌دارد. در فیلم آهو، دو پیک احساسی، یکی در سکانس عروسی در خیابان و دیگری، سکانس زنی سفید پوش در ایوان، وجود دارد که سپیده آرمان توانسته با اجرایی خوب، در آنها نمره قبول بگیرد و نشان دهد می‌تواند در اجرای پیک احساسی نیز، همچون ثبات احساسی موفق باشد.

نویسنده: مریم ضیغمی محمدی

559779